Zašto zapravo koristimo AdBlue i šta će se dogoditi ako ga nema dovoljno u spremniku

Zanimljivosti
Zašto zapravo koristimo AdBlue i šta će se dogoditi ako ga nema dovoljno u spremniku

Dizelski automobili danas moraju ispunjavati vrlo stroge ekološke standarde, a bez moderne tehnologije to ne bi bilo moguće. Ključnu ulogu u tome ima SCR sistem (selektivna katalitička redukcija), koji koristi posebnu tekućinu nazvanu AdBlue za smanjenje štetnih emisija iz ispušnih plinova. Iako djeluje kao obična radna tekućina, u praksi upravo ona odlučuje – hoće li se automobil uopće pokrenuti.

Mnogi vozači nisu svjesni koliko je ovaj sistem važan niti šta se dešava kada ponestane AdBlue tekućine.

Kako funkcioniše SCR sistem

Tokom vožnje, upravljačka jedinica precizno ubrizgava određenu količinu AdBluea u ispušni sistem, gdje dolazi do hemijske reakcije u kojoj se štetni dušikovi oksidi (NOx) pretvaraju u bezopasne plinove – vodu i dušik. Cijeli proces odvija se automatski, bez potrebe za intervencijom vozača.

Prosječna potrošnja AdBluea iznosi 1 do 1,5 litara na 1.000 kilometara, ali može biti veća ako vozilo vuče prikolicu, vozi se uzbrdo ili agresivnijim stilom vožnje.

Šta se događa kada nestane AdBluea

Elektronika stalno prati količinu tekućine i na vrijeme upozorava vozača. Prvo upozorenje obično se pojavljuje 2.500 do 1.000 km prije potpunog pražnjenja spremnika. Ako ga vozač ignoriše, sistem će prikazati jasnija upozorenja i upaliti lampicu.
Ako se ni tada ne reaguje, vozilo može spriječiti ponovno pokretanje motora nakon što se jednom ugasi – upravo da bi se spriječila vožnja bez kontrole emisija.

To nije kvar, nego zakonski zahtjev. Ni dijagnostika ne može "poništiti" problem – jedino rješenje je doliti AdBlue. Nakon dolijevanja, sistemu obično treba nekoliko minuta rada motora da prepozna novu razinu i deaktivira upozorenja.

Kako doliti AdBlue

Dolijevanje je jednostavno i ne zahtijeva servisera. Otvor spremnika obično se nalazi pored čepa za gorivo, ali kod nekih automobila može biti ispod haube ili u prtljažniku.

Preporučuje se koristiti isključivo certificiranu tekućinu, jer neodgovarajući AdBlue može začepiti cijevi i oštetiti pumpu. Iako AdBlue može smrznuti na niskim temperaturama, spremnici u modernim vozilima imaju ugrađeno grijanje, tako da zimi nema problema.

Nakon dolijevanja, sistemu može trebati nekoliko minuta vožnje da prepozna novu razinu i ugasi poruke upozorenja.

Ne propustite