Globalni bojkot pogađa brendove povezane s Izraelom: Pad prihoda širom svijeta

Svijet
Globalni bojkot pogađa brendove povezane s Izraelom: Pad prihoda širom svijeta

Globalni val bojkota, koji se proširio s Bliskog istoka i Turske na Evropu i Aziju, pogodio je multinacionalne brendove optužene da podržavaju Izrael tokom rata u Gazi.

Od kafića do giganata robe široke potrošnje, kompanije se suočavaju s padom prodaje i ugleda.

McDonald's je zabilježio prvi pad globalne prodaje u četiri godine, dok je Domino's Pizza Enterprises prijavio gubitak od 3,7 miliona australijskih dolara nakon zatvaranja restorana u Aziji. Starbucks je zabilježio pad prodaje u tri uzastopna kvartala, najavljujući zatvaranje desetina lokacija i otpuštanje stotina zaposlenih.

Americana Group, koja upravlja KFC-om, Pizza Hutom i Krispy Kremeom u Bliskom istoku, prijavila je pad neto profita od 38,8% u 2024. godini.

Brendovi bezalkoholnih pića također osjećaju posljedice: Coca-Cola je zabilježila pad prodaje do 5% u Turskoj, a PepsiCo 0,3% u prvoj polovini 2025. Unilever je zbog kontroverzi s Ben & Jerry's sladoledom u Izraelu zabilježio pad prometa od 3,2%, dok je Nestle prijavio pad prodaje od 1,8%.

Kompanije sportske odjeće i mode nisu pošteđene: Puma i Nike zabilježili su značajan pad prodaje, a Zara je, otvaranjem nove prodavnice u Izraelu, dodatno izazvala pozive na bojkot.

Globalni bojkot pokazuje koliko geopolitički i moralni protesti mogu utjecati na multinacionalne korporacije i njihove prihode širom svijeta.

Ne propustite