Na prilazu Mostara probija se novi tunel, uskoro od Bune do Hrvatske za 20 minuta
Izgradnja koridora Vc: Nova sredstva za dionice Kvanj – Buna i Medakovo – Ozimice
Nedavna odluka Vlade Federacije BiH da prihvati grant u iznosu do 20.671.580,77 eura za finansiranje projekta „Mediteranski koridor: Poddionica autoceste Vc tunel Kvanj – Buna u BiH“ predstavlja važan korak naprijed kada je riječ o nastavku izgradnje približno 5,16 kilometara autoceste, uključujući jedan most, jedan dugi tunel te pristupnu cestu.
Ovom odlukom potvrđeno je da je potrebna dokumentacija, uključujući ugovor o grantu zaključen između BiH i Evropske investicijske banke (EIB) 14. marta 2025. u Sarajevu i 17. marta 2025. u Luksemburgu, prihvatljiva za Federaciju BiH.
Važna poddionica kroz Hercegovinu
Poddionica tunel Kvanj – Buna dio je dionice Mostar jug – Buna. Počinje otvorenom trasom, a zatim ulazi u dvocijevni tunel Kvanj (desna cijev dužine 2645 m, lijeva 2720 m), probija se kroz brdo Kvanj, prelazi vijadukt „Rotimski potok“ (330 m), te završava u mjestu Stanojevići, prije odmorišta „Rotimski potok“ gdje se povezuje s već izgrađenom dionicom Buna – Počitelj.
Prije završetka poddionice predviđena je izgradnja nadvožnjaka „Rujevice“ (44 m), kako bi se osigurala nesmetana komunikacija između naselja Stanojevići i Gubavica. Također je planirana izgradnja pristupne ceste dužine 1414 m do ceste Buna – Rotimlja, gdje će biti postavljeno i privremeno naplatno mjesto.
Pripremni radovi su u toku, a završetkom ove poddionice, punu funkcionalnost dobit će i dionica Buna – Počitelj (7,2 km), dok je južno od nje već u funkciji dionica Počitelj – Zvirovići, uključujući most Hercegovina, koja se nadovezuje na ranije izgrađenu dionicu Međugorje – Bijača. Sve to značajno će skratiti vrijeme putovanja od južnog dijela Mostara do granice s Hrvatskom.
Za potpuno povezivanje centra Mostara s južnim dijelom autoceste, potrebno je početi izgradnju poddionice Mostar jug – tunel Kvanj (9,2 km). Ova dionica počinje na petlji Mostar jug, u blizini Zračne luke Mostar, i povezuje autocestu s magistralnim putem i južnim dijelom grada.
Investicije na sjevernom dijelu koridora
Na sjeveru BiH također se ulaže – Vlada FBiH je prihvatila grant u iznosu do 79.072.600 eura za izgradnju dionice Medakovo – Ozimice (21,5 km), koja uključuje šest mostova, jedan manji tunel, pet podvožnjaka, jedan nadvožnjak, sedam hidrotehničkih objekata, dvije petlje, naplatna mjesta (čeono i bočno), te centar za održavanje i kontrolu prometa.
U sklopu projekta planirana je i regulacija rijeka Usore i Tešanjke, kao i izmještanje dijela magistralne ceste M-4 (3,5 km), te rekonstrukcija lokalnih saobraćajnica.
Golubinja – najduži cestovni tunel u BiH
U ovom dijelu Federacije u završnoj fazi su i radovi na dionicama Putnikovo Brdo – Medakovo (8,5 km) i Stara stanica – Golubinja (10 km). Posebno se ističe tunel Golubinja, koji je sa 3,6 kilometara trenutno najduži cestovni tunel u BiH. Smješten je između Zenice i Žepča, a njegovom izgradnjom će se znatno skratiti putovanje od Sarajeva prema sjeveru zemlje, izbjegavajući vožnju kroz kanjon rijeke Bosne.
Plan do 2026. godine
Prema strateškim planovima JP Autoceste FBiH, cilj je da do kraja 2026. godine sve spomenute dionice na južnom i sjevernom dijelu koridora Vc budu završene i puštene u promet.