Nakon mjesec dana slijepe ulice, istraga je, čini se, dobila ZLOKOBAN ZAOKRET. Fokus više nije na...
Indijski istražitelji istražuju zdravstvene spise pilota Air India leta 171, kapetana Sumeeta Sabharwala, nakon što su se pojavile tvrdnje da je u godinama prije kobne nesreće patio od depresije i mentalnih poteškoća. Nesreća se dogodila prošloga mjeseca, kada je Boeing 787 Dreamliner pao manje od minute nakon polijetanja iz Ahmedabada, usmrtivši 260 osoba.
Sabharwala (56) bio je nadomak mirovine i, prema informacijama koje je objavio The Telegraph, razmišljao je o ranijem odlasku iz kompanije kako bi se brinuo za oca nakon majčine smrti 2022. godine. Njegovi medicinski dokumenti predani su istražiteljima, a preliminarno izvješće ukazuje da se fokus pomiče s tehničkog kvara na postupke pilota u kokpitu.
“Znam nekoliko pilota Air Indije koji su mi rekli da je u posljednjih nekoliko godina uzimao bolovanja i imao emocionalne probleme,” izjavio je kapetan Mohan Ranganathan, jedan od vodećih indijskih stručnjaka za zrakoplovnu sigurnost.
Sabharwala je imao više od 15.000 sati letenja, uključujući 8.000 sati na Dreamlineru. Posljednji medicinski pregled klase I obavio je u rujnu prošle godine. Prema pravilima, takav pregled uključuje i procjenu psihofizičkih sposobnosti pilota.
Nejasne okolnosti nesreće
U preliminarnoj istrazi pada zrakoplova Air India Flight 171, u kojem je u lipnju poginulo 260 osoba, pojavile su se šokantne informacije. Motori su ostali bez goriva samo nekoliko sekundi nakon polijetanja jer su oba prekidača za dovod goriva prebačena u položaj “cut-off”.
[twitter]
#BREAKING - New video from surveillance cameras shows the entire flight of #AI171, including the takeoff roll. #Ahmedabad #AirIndia #AirIndiaCrash pic.twitter.com/eNtXt00uDh
— PoliticalPilot (@PilotPoli) June 12, 2025
[/twitter]
To je potez koji se inače radi tek nakon slijetanja. No, u ovom se slučaju dogodio dok je zrakoplov još bio u početnoj fazi uspona. Snimka iz pilotske kabine bilježi glas jednoga pilota koji pita drugoga: “Zašto si isključio motore?”, a drugi odgovara: “Nisam ja.” Nije jasno tko je što rekao. U tom je trenutku kopilot upravljao zrakoplovom, dok je kapetan bio u nadzoru.
Iako je za upravljanje zrakoplovom tijekom polijetanja bio zadužen prvi časnik Clive Kunder (28), kapetan Sabharwala bio je u ulozi nadgledanja, sa slobodnim rukama, što bi ga, prema Ranganathanu, moglo staviti u poziciju da je mogao nenamjerno ili namjerno isključiti gorivo.
Sabharwala je 1994. godine počeo letjeti za Air India. Nakon majčine smrti preselio se iz Delhija u Mumbai kako bi se brinuo za 90-godišnjeg oca. Susjedi iz Powaa ga se sjećaju kao tihog čovjeka koji je svakodnevno vodio oca u šetnju. “Bio je nježan sin koji nije propuštao nijednu večernju šetnju s ocem,” rekla je susjeda Savitri Budhania.
“Rekao mi je: ‘Još jedan ili dva leta… i bit ću samo s tatom.’ Ko je mogao znati da je to bio zadnji put?” dodala je.
Istraga se nastavlja, a konačni rezultati bit će ključni u razjašnjavanju pitanja je li uzrok tragedije bio ljudski faktor, tehnički kvar ili njihova kombinacija, piše jutarnji.hr.