PSIHOLOZI TVRDE: Ni crvena, ni žuta! OVO JE OMILJENA BOJA NAJPAMETNIJIH LJUDI
Boje ne služe samo da bismo izgledali upadljivo, one prenose suptilne poruke o tome da li delujemo pametno, samouvjereno ili pouzdano. Pogotovo u poslovnim situacijama, gdje prvi utisak često ostavlja dubok trag, pravi izbor boje može da napravi razliku, piše Ženablic.rs.
Plava - boja razuma
Plava se povezuje sa smirenošću, logikom i inteligencijom. Nije slučajno što su velike kompanije poput IBM-a i Microsofta koristile plavu u svojim logotipima, ona uliva povjerenje i sigurnost.
Ako nosite tamnoplavo odijelo ili samo diskretno ubacite neki plavi detalj, ostavljate utisak staloženosti, logičnog razmišljanja i kontrole.
Bijela - urednost i jasnoća
Bijela boja simbolizuje čistoću, preciznost i red. Bilo da je u pitanju jednostavna košulja ili minimalistički uređena kancelarija, ova boja ostavlja utisak da ste organizovani i pažljivi, što je posebno važno u profesijama gdje su transparentnost i tačnost na cijeni.
U medicinskim krugovima bela je standard, jer ostavlja utisak stručnosti i profesionalnosti. Bilo da držite prezentaciju ili idete na posao, bijela vam može pomoći da izgledate metodično i promišljeno.
Crna - stil i autoritet
Crna boja zrači elegancijom, snagom i autoritetom. Dobro skrojeno crno odijelo daje vam ozbiljan i kontrolisan izgled, bez potrebe da budete napadni. Zato se često bira za formalne događaje i poslovna okruženja. Lično sam primijetila da, kada želim da se osjećam moćno i fokusirano, biram crno i često dobijem više poštovanja u takvim situacijama. Ljepota crne je u njenoj bezvremenosti i svestranosti, bilo za sastanak, večeru ili prezentaciju, s crnom ne možete pogriješiti.
Kad boje šalju pogrešnu poruku
Ne ostavljaju sve jarke boje dobar utisak u profesionalnim situacijama. Jarko crvena, iako upečatljiva, može djelovati previše agresivno, a žuta, iako vesela, često izgleda neozbiljno. Siva lako može ostaviti utisak dosade i monotonije, dok braon zna da djeluje previše tradicionalno ili zatvoreno, uprkos tome što može da zrači i toplinom. Te boje su možda bolji izbor za neformalne prilike, osim ako radite u ležernijem okruženju. Zato vrijedi razmisliti o tome koju boju birate, u zavisnosti od konteksta.
Boje nisu tu samo da bi bile lijepe, one neprimjetno šalju poruke o tome ko smo i kako želimo da se predstavimo. Njihov uticaj na emocije i percepciju je stvaran.