Evo koliko mora da se plati za učešće na Evroviziji: Srbija je ovaj novac dala

Evrovizijska groznica uvelike trese Europu, a scenski nastupi sudionika ove godine nadmašili su očekivanja gledatelja i stručnjaka.
Mnogi se pitaju – koliko zapravo košta sve ono što vidimo na pozornici?
Iako tačan iznos ovisi o zemlji, produkciji i ambicijama izvođača, dostupne informacije pružaju okvirnu sliku troškova:
1. Kotizacija (ulazna taksa):
Svaka zemlja plaća Europskoj radiodifuzijskoj uniji (EBU) određeni iznos za sudjelovanje. Hrvatska, Srbija i druge zemlje regije prosječno izdvajaju između 100.000 i 150.000 eura, dok zemlje iz „Velike petorke“ poput Njemačke i Ujedinjenog Kraljevstva plaćaju znatno više – i do 300.000+ eura jer su stalni članovi tog kruga.
2. Produkcija nastupa (pozornica, efekti, kostimi, koreografija):
Troškovi se kreću od 50.000 eura za skromnije nastupe, pa sve do 300.000 eura i više za kompleksne nastupe s bogatom scenografijom, efektima i koreografijom. Zemlje poput Švedske i Ukrajine često idu i iznad toga.
3. Promocija (turneje, intervjui, spotovi):
Promotivne turneje (London, Amsterdam, Tel Aviv) mogu stajati dodatnih 20.000 – 50.000 eura, ovisno o njihovom opsegu.
4. Delegacija i logistika (menadžment, prateći vokali, tehničari, tim za društvene mreže):
Putovanja, smještaj, dnevnice i tehnička podrška, vokali i cijeli tim – sve to dodaje još 20.000 – 40.000 eura troškova.
Ukupno:
Za prosječan nastup zemlja potroši između 200.000 i 300.000 eura, dok raskošniji produkcijski podvizi mogu doseći i preko pola milijuna eura.
A koliko je Srbija potrošila?
U slučaju Srbije, dio troškova pokriva RTS, dok izvođači često dodatno ulažu vlastita sredstva ili imaju sponzore. Sve se uglavnom pažljivo planira jer se radi o velikom i medijski važnom nastupu.
Iako nema službenih podataka o nastupu Srbije na „Euroviziji 2025.“, procjenjuje se da su RTS i izvođač Stefan Zdravković, poznatiji kao Princ iz Vranja, uložili između 200.000 i 300.000 eura. S obzirom na njegovu reputaciju kad je riječ o vizualima i scenskom nastupu, jasno je da je najveći dio budžeta otišao upravo na produkciju.
Ova procjena uključuje:
-Sudjelovanje na natjecanju: Kotizaciju koju svaka zemlja plaća EBU-u.
-Produkciju nastupa: Troškove vezane uz scenografiju, kostime, koreografiju i tehničku podršku.
-Promociju: Izrada promotivnih materijala, sudjelovanje na događanjima i turnejama.
-Logistiku i smještaj: Troškove putovanja, smještaja i prehrane za delegaciju.
Nažalost, unatoč ozbiljnoj investiciji i trudu cijele ekipe, Princ iz Vranja nije uspio izboriti plasman u finale, koje se održava u subotu, 17. svibnja s početkom u 21 sat.