Gume koje vozači sve češće odabiru su znatno opasnije na cesti nego što izgledaju

Zanimljivosti
Gume koje vozači sve češće odabiru su znatno opasnije na cesti nego što izgledaju

ADAC upozorava: All-Terrain gume ozbiljno ugrožavaju sigurnost na cesti

Vozači sve češće biraju All-Terrain (AT) gume, koje bi, prema reklamama proizvođača, trebale biti jednako dobre i za vožnju po terenu i za svakodnevnu upotrebu na cestama. Međutim, najnoviji testovi njemačkog autokluba ADAC pokazuju suprotno – njihova učinkovitost na asfaltu je alarmantno loša.

ADAC je po prvi put testirao AT gume, koje su posebno popularne među vozačima SUV-ova, kampera i pick-up vozila. Rezultati su poražavajući: nijedan od osam testiranih modela nije preporučen za svakodnevnu vožnju. Stručnjaci upozoravaju da bi trend porasta njihove upotrebe mogao ozbiljno ugroziti sigurnost u saobraćaju, prenosi Fenix Magazin.

Slabije kočenje, nestabilnost, povećan rizik

Na mokrom asfaltu, pri brzini od 80 km/h, zaustavni put vozila s AT gumama bio je u prosjeku za najmanje šest metara duži u poređenju sa standardnim zimskim ili cjelogodišnjim gumama. Najlošije rezultate zabilježio je model BF Goodrich Trail Terrain T/A, koji je zaustavio vozilo tek nakon 48,8 metara i ocijenjen je kao „nedovoljan“.

Upravljanje i otpornost na aquaplaning također su bili znatno lošiji u odnosu na klasične cestovne gume. Kada je riječ o snijegu, samo su dva modela pružila performanse uporedive s običnim cjelogodišnjim gumama.

Off-road da, ali uz oprez

Iz ADAC-a poručuju da AT gume imaju smisla isključivo u odgovarajućim uvjetima – na šljunkovitim terenima ili u ozbiljnoj terenskoj vožnji, i to uglavnom za vozila s pogonom na sva četiri točka. Ipak, većina korisnika ih koristi na običnim cestama, gdje takve gume nisu optimizirane.

„Izgled terenskih guma ne može nadoknaditi stvarnu sigurnost,“ upozoravaju iz ADAC-a, dodajući da su kvalitetne cjelogodišnje gume bolji izbor za one koji rijetko silaze s asfalta.

Kamperi i mokra trava – mit o prednosti

Jedan od razloga za kupovinu AT guma kod vlasnika kampera jeste bojazan da se vozilo neće moći pokrenuti s mokre trave. Međutim, testovi pokazuju da ni dubok profil AT guma tu ne pomaže mnogo – puno važniji faktor je pogon na sve točkove. Iako ovaj scenario nije uključen u zvanično testiranje (zbog teške ponovljivosti), ADAC ga smatra stvarnim problemom koji stvara pogrešnu percepciju.

Zaključak

Sve više vozila koja nikada ne napuštaju asfalt danas vozi na AT gumama, što predstavlja opasan kompromis. Umjesto toga, stručnjaci preporučuju kvalitetne cjelogodišnje gume koje nude bolje performanse kočenja, upravljanja i sigurnosti u svim vremenskim uslovima. Istraživanje je provedeno na gumama dimenzija 225/65 R17.

Ne propustite