Vještak saobraćajne struke se oglasio o nesreći u Hrvatskoj
Policija u Hrvatskoj uhapsila je vozača automobila i vozača autobusa nakon stravične nesreće u kojoj su poginule dvije osobe iz BiH, a deseci ljudi su povrijeđeni. Udarac automobila bosanskohercegovačkih registarskih oznaka u zaštitnu ogradu bio je koban za nalet autobusa koji je saobraćao iz Njemačke prema Zvorniku. Za N1 je govorio Mirzet Sarajlić, vještak saobraćajne struke.
“Autoput je najsavremenijij vid saobraćajnice koju poznaje čovječanstvo i ujedno i najsigurniji vid. Ovdje bi bilo neozbiljno davati konstatacije jer je istraga već u toku, međutim s obzirom da je ovo najsavremeniji vid saobraćajnice, u većini slučajeva u nesrećama je ljudski faktor uzrok”, kazao je Sarajlić i dodao:
“Da li je tu bilo životinja ili ne, to će utvrditi sama istraga. Kad se rade istrage samih nesreća mi moramo imati neku uzročno-posljedičnu vezu između nekog objekta koji je došao u kontakt sa drugim objektom ili vozilom“.
Sarajlić savjetuje da se noćna vožnja izbjegava.
“Ono što je definitivno u ovom slučaju i možemo zaključiti pažnju da moramo obratiti pažnju, u svakom trenutku biti prisutni u vozilu i psihički i fizički.
Nesreća se dogodila u kasnim večeranjim satima, građanima možemo savjetovati da izbjegavaju kretanje u kasnim večernjim satima kad su smanjenje vidljivosti. Naša narav je takva da funkcionišemo na dnevnoj bazi, mi kao organizam nismo navikli da vozimo noću. To bi bio neki savjet građanima kada je riječ o vožnji na autoputu danju ili noću“.
Kvarovi na vozilima ili umor?
Sarajlić podsjeća da zaustavna traka na autoputu služi za zaustavljanje vozila u kvaru.
“Podsjetit ćemo građane, zaustavna traka na autocesti služi samo za zaustavljanje vozila u kvaru. Ne za odmor vozača, za to postoje odmaralište. Ako se desi kvar, nebitno koji, za to postoji traka za zaustavljanje vozila u nuždi. Ne smijemo se upustiti u popravljanje vozila. Nemojte popravljati automobil u zaustavnoj traci, pozovite šlep službu“.
“Kada je u pitanju umor, mi imamo zakone i pravilnike koji se odnose na radna vremena profesionalnih vozača. Ako voziš četiri sata, minimalna pauza je 45 minuta. Neka se svi zapitaju, kada se voze autobusom, češće se prave pauze nego automobilom. Bolje je nekad stati, odspavati za volanom 15 minuta. Također, energetska pića pomažu ali ih ne možemo konzumirati do besvijesti“, istakao je.