Stroža pravila na cestama BiH: Bahati vozači ostaju bez dozvole i plaćaju skupe kazne

Vijesti
Stroža pravila na cestama BiH: Bahati vozači ostaju bez dozvole i plaćaju skupe kazne

Nakon nedavnih teških saobraćajnih nesreća u Trebinju i Sarajevu, vlasti u Bosni i Hercegovini pokreću ozbiljne izmjene Zakona o sigurnosti saobraćaja. Državni zastupnici Saša Magazinović i Jasmin Imamović predložili su rigoroznije kazne za nesavjesne vozače s ciljem smanjenja broja nesreća, teških povreda i smrtnih ishoda, koji su, prema podacima, postali svakodnevica na cestama BiH.

Alarmantna statistika – neophodna hitna reakcija
Saobraćajne nesreće u BiH odnose sve više života – samo u 2024. godini dogodilo se 35.854 nesreća, pri čemu je 222 ljudi izgubilo život, dok je 1.842 teže povrijeđeno. Ove brojke jasno ukazuju na potrebu za hitnim mjerama.

Šta donose nove izmjene zakona?
Predložene izmjene zakona podrazumijevaju:
Kazne za bahatu vožnju od 2.000 do 3.000 KM
Oduzimanje vozačke dozvole na šest mjeseci
Mogućnost oduzimanja vozila u težim slučajevima
Još strože kazne za vozače koji izazovu nesreću

Magazinović je naglasio da će pooštrene sankcije imati i represivni i preventivni efekat, te da će se poseban naglasak staviti na prekoračenje brzine, korištenje mobitela, nekorištenje pojasa te vožnju pod utjecajem alkohola i droga.

Prvi put definisana „bahata vožnja“
Do sada zakon u BiH nije imao preciznu definiciju bahate vožnje, što je omogućavalo različita tumačenja i blaže sankcije. Imamović je istakao da je to prvi korak ka sistemskom rješavanju problema.

“Prvi put jasno definišemo šta je bahata vožnja. Kazne će biti rigorozne – od novčanih sankcija do mogućnosti trajnog oduzimanja vozila. Ovo će poslati jasnu poruku svim vozačima”, poručio je Imamović.

Posebne kazne za vožnju pod utjecajem alkohola i droga
BIHAMK-ovi podaci pokazuju da je čak 20% nesreća uzrokovano vožnjom u alkoholiziranom stanju. Novi zakon donosi posebne sankcije za vozače s više od 1,5 promila alkohola u krvi, jer se takva vožnja automatski kvalifikuje kao bahata vožnja.

Dodatno, naglasak će biti na povećanju broja policijskih kontrola, posebno na testiranju vozača na prisustvo alkohola i narkotika.

Cilj – spasiti živote, a ne samo kažnjavati
“Ne radi se samo o kažnjavanju – radi se o spašavanju života”, naglasio je Magazinović, dodajući da su strože kazne u drugim zemljama dale rezultate i povećale svijest vozača.

Imamović je zaključio da će ove mjere dugoročno smanjiti broj nesreća i povećati sigurnost na cestama, čime će BiH konačno krenuti ka modernijem i odgovornijem saobraćajnom sistemu.

Ne propustite