Kreće gradnja najskupljeg autoputa u Hrvatskoj, dio će prolaziti kroz BiHG

Region
Kreće gradnja najskupljeg autoputa u Hrvatskoj, dio će prolaziti kroz BiHG

Kako bi mreža autoputeva u Hrvatskoj bila kompletirana, nedostaje još dio koji bi savremenom saobraćajnicom s ostatkom zemlje spojio krajnji jug.

Autoput od Metkovića do Dubrovnika gradit će se u dvije faze, od Metkovića do Pelješkog mosta i od Dola do Dubrovnika. Prva na redu je upravo ova druga dionica.

“Najskuplji autoput u Hrvatskoj”

HRT navodi da će to biti najskuplji autoput u Hrvatskoj. Procjenjuje se da će koštati milijardu i 200.000 eura.

Početak radova ovisi o završetku javnih konkursa i ishođenju raznih dozvola. Najoptimističnija verzija kaže da bi radovi trebali početi već ove godine, a završiti 2029. Najveći je problem to što nema brze ceste od Dubrovnika do aerodroma i do granice s Crnom Gorom.

Čak 19 od ukupno 28 kilometara dionice bit će u vijaduktima i tunelima. Uskoro bi trebali početi radovi na etapi od Rudina do Slanog i od Slanog do Mravinjaca.

Naime, planirano je da autoput prolazi i kroz Bosnu i Hercegovinu na dijelu iznad Neuma, međutim, za to je potreban dogovor dvije države. Dok se to ne desi, autoput će onda na tom dijelu koristiti brzu cestu na Pelješcu.

“Najgori mogući teren za gradnju autoputeva”

Autoput se gradi na zahtjevnom terenu. Prolazit će vrlo uskim područjem. S jedne strane bit će more, a s druge granica s Bosnom i Hercegovinom.

“Radi se o terenu koji je praktički najgori mogući za gradnju autoputeva, sami elementi govore koliko vijadukata i mostova i tunela će trebati, a isto tako radi se i o području koje je dosta naseljeno, pa će biti bitno koliko će biti čvorova i kakav će spoj biti da bi se osigurala puna funkcionalnost ceste”, poručio je vanredni prof. dr. sc. Marko Ševrović s Fakulteta saobraćajnih nauka Univerziteta u Zagrebu.

Prema planu, sve bi trebalo biti gotovo do 2029. Vodstvo grada, ali i županije vjeruje u brzi početak radova.

“Najavljeno je da će početkom ovog mjeseca biti zatvoren konkurs, odabran izvođač i nadamo se da neće biti žalbi. Ne možemo to isključiti. Želimo vjerovati da ćemo već u ovoj godini i fizički započeti radove na toj dionici. Ona jeste skupa, ali međutim povezivanje Dubrovnika s ostatkom Hrvatske geostrateški, privredno i sigurnosno nema cijenu”, naglasio je župan Dubrovačko-neretvanske županije Nikola Dobroslavić.

47 kilometara autoputa

Izgradnjom novog autoputa gužve bi trebale postati prošlost, a smanjit će se i broj saobraćajnih nesreća.

“Rekao bih možda je najbitniji aspekt tog autoputa svakako sigurnost saobraćaja. Vidimo da je stvarno ta dionica državne ceste D8 vrlo opasna. Na njoj se često događaju nesreće. Mislim da je ovaj autoput, ako je treba, ni zbog čeg drugog onda je treba zbog toga. Ali naravno, i zbog povezivanja Dubrovnika s autocestovnom mrežom u Hrvatskoj”, rekao je Ševrović.

Od Metkovića do Dubrovnika sagradit će se ukupno 47 kilometara autoputa, a bit će tu i gotovo 15 kilometara spojnih cesta.

Ne propustite