Ugasite je za 10 sekundi ovim trikom: Šta uraditi kad vam se upali LAMPICA ZA PROVJERU MOTORA
Žuta lampica za provjeru motora samo je jedna od brojnih signalnih lampica na tabli s instrumentima, ali je njena važnost vrlo velika i ignorisanje može izazvati ozbiljan kvar na automobilu.
Mala lampica upozorenja, obično žute boje i u obliku motora, pokazuje da je elektronski sistem automobila otkrio grešku koju je potrebno pregledati.
Iako nije nužno da odmah prekinete vožnju i zaustavite automobil, najbolje bi bilo što prije otići do servisa u kojem će se napraviti dijagnostika automobila i saznati razlog za upaljenu lampicu.
Međutim, postoji li način da sami isključite tu lampicu upozorenja koja se na tabli s instrumentima pojavljuje baš svaki put kada upalite automobil?
I te kako postoji.
Lampicu „ček endžin“ (check engine) možete bez problema isključiti, i to besplatno, a za tu radnju potrebno vam je 10-ak sekundi.
Korisnik TikToka @chequanlaosi, koji redovno objavljuje videa u kojima podučava i savjetuje vozače kako pravilno održavati automobil, sada je podijelio trik kako isključiti lampicu upozorenja.
@carknowledge_ The engine fault light is always on, get it fixed for free!#tiktok#howto#cartok#car#automotive #driving
♬ original sound - Driver_Arya_
Autor videa savjetuje da podignete haubu, pronađete akumulator i ključem odvojite negativan pol. Nakon toga pričekajte desetak sekundi te ga ponovo spojite nazad. Kada se vratite u kabinu i upalite motor, lampica upozorenja više neće svijetliti.
Ako vam se lampica ipak ponovo pojavi, vjerovatno je riječ o ozbiljnijem kvaru. Automobil se takođe može prebaciti u takozvani „sejf mod“ način rada sa smanjenom snagom kako bi se spriječila oštećenja na pogonskom sklopu. U tom slučaju uputite se u servis odmah, jer nije rješenje voziti automobil s minimalnom snagom na raspolaganju.
Ako ignorišete lampicu za kontrolu motora duže vrijeme, može doći do ozbiljnih kvarova, piše Jutarnji list.
Razlozi zbog kojih se pali „ček endžin“ lampica:
– Motor ne radi ispravno – nešto je pošlo po zlu i elektronski sistem je detektovao prekomjernu potrošnju (goriva ili ulja), višak dima (loše izgaranje) ili nenormalnu radnu temperaturu (kvar rashladnog sistema).
– Neispravno napajanje – pumpa za gorivo ili mlaznice su u kvaru, prljave ili u lošem stanju, što uzrokuje pad snage ili trzaje pri ubrzavanju.
– Kvar turbine – sistem koji služi za poboljšanje odziva i povećanje snage ne radi kako bi trebao, jer su mu neki dijelovi oštećeni ili zato što nije dobro ohlađen.
– Kvar u električnom sistemu – kablovi, priključci i svjećice mogu generisati pogrešku koju registruje upravljačka jedinica i takođe uticati na druge komponente motora i njihov ispravan rad.
– Neispravni grijači – u dizelskim motorima cilindri moraju postići određenu temperaturu kako bi se pokrenuli. Za to imaju ove posebne svjećice koje se kvare korištenjem.
– Pokvaren mjerač protoka – to je senzor koji kalibrira količinu vazduha koji ulazi u cilindre i mjeri njegovu temperaturu. Dakle, elektronsko ubrizgavanje precizno opskrbljuje potrebno gorivo u svakom trenutku.
– Kvar u lambda sondi – to je senzor koji mjeri plinove u izduvnom sistemu i dozira količinu goriva potrebnu za izgaranje.
– EGR ventil – služi za recikliranje izduvnih plinova, njihovo ponovno korištenje u izgaranju za smanjenje emisija, a ako zakaže, povećaće potrošnju i smanjiti snagu motora.
– Oštećen katalizator – korištenje utiče na katalizator koji je odgovoran za sprečavanje prekomjernih štetnih emisija u atmosferu. A ako se pokvari, takođe će uticati na performanse motora i stvarati neuobičajenu buku i vibracije tokom vožnje.