Dan nakon što je Trump pobijedio na izborima, na X-u deaktivirano 115.000 računa

Svijet
Dan nakon što je Trump pobijedio na izborima, na X-u deaktivirano 115.000 računa

Društvena mreža X, nekadašnji Twitter, suočava se s opadanjem broja korisnika i povlačenjem oglasa velikih kompanija, osobito nakon reizbora Donalda Trumpa za američkog predsjednika čemu je pomogao X-ov vlasnik Elon Musk, pišu mediji.

 
Procjenjuje se da je u Sjedinjenim Američkim Državama (SAD) dan nakon predsjedničkih izbora deaktivirano oko 115 tisuća računa na X-u. Poznate osobe i istaknuti brendovi odustaju od platforme navodeći kao razlog sve veću zabrinutost zbog nekontroliranog širenja dezinformacija, teorija zavjere i govora mržnje, kao i onoga što smatraju Muskovom ulogom u olakšavanju Trumpova povratka na vlast, piše Guardian.

Korisnici X-a tvrde da je platforma prepuna botova i stranačkih reklama, uz svakodnevno uznemiravanje korisnika. Kažu da je takva praksa kulminirala kada je Donald Trump ponovno izabran za predsjednika, uz Muskovu podršku.

Broj korisnika opada, a time i zarada
Prema europskom Zakonu o digitalnim uslugama, društvene mreže dužne su transparentno i dosljedno izvještavati o broju aktivnih korisnika.

Prema izvješćima koje je X dostavio kao obveznik tog zakona, na kraju srpnja ove godine prijavljenih korisnika bilo je 67 milijuna, uz još 39 milijuna gostiju, što je ukupno 106 milijuna korisnika u Europskoj uniji.

Prošlog travnja X je imao 611 milijuna prijavljenih globalnih korisnika, što je u rujnu ove godine palo na 588 milijuna.

Najveći pad korisnika u Americi i UK-u
Pad broja korisnika najveći je u Americi i Ujedinjenom Kraljevstvu, a istraživanje tvrtke za istraživanje tržišta YouGov iz prošlog kolovoza pokazalo je da 42 posto dnevnih X-ovih korisnika ima negativno mišljenje o stranici, piše Forbes.

Padom broja korisnika, pada i zarada. Prema X-ovom izvješću, u 2021. godini – prije promjene vlasništva – prihod je bio veći od pet milijardi dolara, iako se tvrtka suočavala s neto gubitkom od 221 milijuna dolara. Do 2023. godine X je prijavio godišnji prihod od 3,4 milijarde dolara, što je pad od 23 posto u usporedbi s prethodnom godinom.

Poznati brendovi uklonili plaćene oglase s X-a
Oglašavanje je primarni pokretač prihoda X-a od njegovih početaka. Samo u 2021. godini Twitter je prihodovao 4,5 milijardi dolara od oglašavanja, što je prema procjenama za dvije milijarde dolara više nego 2023. godine kada su prihodi od oglašavanja bili 2,5 milijardi dolara.

Poznate marke poput Coca-Cole, Applea, Microsofta, Airbnba i Disneya uklonile su plaćene oglase s X-a nakon što je Musk, kako kažu, podržao jednu antisemitsku objavu, a druge tvrtke koje su se povukle učinile su to zbog zabrinutosti u vezi govora mržnje i sadržaja povezanih s nacizmom na X-u, uključujući i Europsku komisiju, Comcast, IBM i Svjetsku banku.

Pad vrijednosti platforme
Vrijednost platforme pala je za više od 75 posto u usporedbi s trenutkom kada ju je Musk kupio prije dvije godine.

U izvješću fonda Fidelity's Blue Chip Growth Fund objavljenom u rujnu, kaže se da je njegovo ulaganje u Muskovu kupnju Twittera u listopadu 2022. godine vrijedno gotovo 20 milijuna dolara, palo na 4,2 milijuna dolara do kraja kolovoza 2024. To je bilo manje za 24 posto u odnosu na prethodni mjesec i odražava pad vrijednosti od 79 posto od vremena kada je Musk kupio platformu.

Fidelityjevo izvješće procjenjuje ukupnu vrijednost X-a na 9,4 milijarde dolara, što je manje od četvrtine od 44 milijarde dolara koliko je Musk platio za platformu u listopadu 2022. godine.

Analitičari procjenjuju da je Muskovo ponašanje pridonijelo padu vrijednosti platforme.

Od svega je profitirala platforma Bluesky kojoj je broj korisnika porastao za 500 tisuća. Druga platforma koja je poslužila kao alternativa je Metin Threads, pokrenut u srpnju 2023. kao alternativna mreža društvenih medija za korisnike nezadovoljne X-om.

Europski novinari i X
Odlazak s X-a najavili su The Guardian i Europska federacija novinara (EFJ). Ta najveća organizacija novinara u Europi koja predstavlja 295 tisuća novinara iz 44 zemlje, najavila je povlačenje a platforme 20. siječnja iduće godine.

EFJ je poručio da “više ne može etički sudjelovati u društvenoj mreži koju je njen vlasnik transformirao u stroj dezinformacija i propagande”.

Uz The Guardian i EFJ-a i europske medijske kuće poput Dagens Nyhetera, La Vanguardie, Ouest-Francea i Sud-Ouesta napuštaju platformu, zbog Muskova utjecaja na organizaciju.

Ne propustite