Evo šta će Trumpove carine značiti za Shein i Temu

Svijet
Evo šta će Trumpove carine značiti za Shein i Temu

Pobjeda Donalda Trumpa na američkim predsjedničkim izborima mogla bi izazvati poteškoće za kineske brendove brze mode, poput Sheina i Temua, koji su popularni među američkom generacijom Z zbog niskih cijena. Trump je najavio uvođenje dodatnih carina na uvoz iz Kine, što bi moglo negativno utjecati na ove brendove, piše Index.hr

Naime, u objavi na Truth Socialu Trump je najavio dodatnih 10% carine na kineske proizvode, osim postojećih carina, tvrdeći da su te mjere odgovor na uvoz droge iz Kine, posebno fentanila.

U svom prvom mandatu Trump je već uveo visoke carine na kinesku robu, što je izazvalo trgovinski rat, a sada je rekao da bi mogao uvesti carine do 60% na kineske proizvode.

Prema izvješću Nacionalne maloprodajne federacije (NRF), takve mjere mogle bi smanjiti kupovnu moć američkih potrošača za između 46 i 78 milijardi dolara godišnje, uz povećanje cijena odjeće između 12.5% i 20.6%. Takav rast cijena mogao bi dovesti do smanjenja potrošnje na odjeću za čak 33%.

Kineske e-trgovine poput Temua i Sheina mogle bi osjetiti posljedice tih carinskih politika. Temuova matična tvrtka PDD već je najavila usporavanje profita, a dionice su im pale za 31% ove godine.

Shein, koji planira inicijalnu javnu ponudu dionica, mogao bi također biti pogođen, s obzirom na to da njegovi opskrbni lanci dolaze iz Kine, što bi ih moglo podvrgnuti većem nadzoru i višim carinama u odnosu na konkurente koji proizvode u drugim zemljama, poput Bangladeša i Maroka.

Analitičari predviđaju poskupljenja

Iako kompanije nisu javno komentirale moguće posljedice carina, analitičari predviđaju poteškoće. Jeffrey Towson, osnivač TechMoat Consultinga, ističe da su Shein i Temu popularni zbog svojih niskih cijena, ali da bi se potrošači mogli suočiti s poskupljenjem osim ako se opskrbni lanci ne preusmjere.

U konačnici, carinske mjere koje najavljuje Trump mogle bi dodatno otežati poslovanje brendova poput Sheina i Temua na američkom tržištu, dok potrošači mogu osjetiti povećanje cijena, a konkurencija iz drugih izvora postati još snažnija.

Ne propustite