Drama u avionu Air Srbije: Dva zalijetanja i dva nagla kočenja
“Avion se zaletio i počeo da koči iz sve snage. Pilot nas je obavijestio da imamo tehnički problem”, kaže za N1 jedan od putnika AirSrbije na letu London - Beograd 20. septembra. Dodaje da se avion tokom sljedećeg pokušaja uzlijetanja zaletio “još brže i opet počeo da koči” i da je tada djelovalo da je “jedva zakočio”. Putnici su u Beograd stigli redovnim letom, ali sljedećeg dana.
Putnici iz Londona trebalo je da za Beograd polete u petak, 20. septembra u 13.30, ali, kako za N1 navodi jedan od njih – taj trenutak čekali su više od 24 sata.
“Ukrcali smo se na vrijeme, svi smo bili na mjestima, ali iz nekog razloga, avion nije krenuo ka pisti na vrijeme, kasnio je jedan sat… Kada je konačno izašao na pistu, zaletio se punom brzinom i odjednom počeo da koči iz sve snage, što je iznenadilo i uplašilo sve putnike. Pilot nas je obavijestio da imamo tehnički problem i da će probati da ga riješe pored piste”, naveo je za N1 jedan od putnika koji je želio da ostane anoniman.
Avion bio pokvaren i pred drugi pokušaj uzletanja
“Na aerodromu (Hitrou) su nam rekli da se javimo na gejt u 18.30. Došli smo u to vreme i rečeno nam je da su izvršene provere, da je sve OK i da ćemo poleteti u 19.45”, navodi putnik.
Pri pokušaju drugog uzletanja, avion se, navodi putnik, “zaleteo još brže”, nego prvi put.
“Ali opet je počeo da koči i delovalo je da je ovog puta jedva zakočio. Ispostavilo se da je avion i dalje pokvaren i da ništa nisu popravili, ali da su želeli da probaju da nas pošalju nazad, da nam ne bi platili noćenje u Londonu. Srećom i odgovornim ponašanjem pilota, izbegnuta je potencijalna nesreća”, naveo je on.
N1 je upitao, između ostalog, predstavnike Air Srbije zbog čega avion nije mogao da poleti i zašto, kako navodi čitalac, problem nije rešen pre pokušaja drugog poletanja, kao i da li su putnici time bili stavljeni u potencijalnu opasnost – ali odgovor, do objavljivanja ovog teksta, nije stigao.
Putnici su, pošto avion ni iz drugog pokušaja nije poleteo, ponovni izlazak iz vazduhoplova čekali gotovo dva sata, navodi naš sagovornik.
“Posle pokupljenih kofera, dobili smo informaciju da su popunjeni hoteli blizu aerodroma i da ćemo morati da idemo u neki dalji hotel – koji ćemo platiti, pa će nam Er Srbija refundirati. Rekli smo da to ne dolazi u obzir, pa su nam sredili hotel na pola sata od aerodroma“, navodi putnik i dodaje da su dobili informaciju da će Er Srbija sledećeg dana „poslati veći avion“.
Avion može da leti bez jednog motora?
Kaže da je i let u subotu, 21. septembra, predviđen za 13.30 kasnio sat i 20 minuta.
„Tako da smo u Beograd sletili poslije 30 sati od prvog zakazanog polijetanja”, rekao je sagovornik N1.
Kakav je kvar bio u pitanju, ovaj putnik saznao je sasvim slučajno, kada je čuo kako trojica mehaničara, koja su u avionu u subotu sjedila blizu njega, kažu da je „problem bio u lijevom motoru koji nije dobijao dovoljno goriva”.
“Raspitao sam se i saznao da avion može da leti bez jednog motora, ali hvala pilotu što nije želio da rizikuje“, naveo je za N1 jedan od putnika Air Srbije.