Brojevi koje kriju: Most kod Počitelja umjesto 30, gradio se 62 mjeseca
Javno preduzeće Autoceste FBiH najavilo je za sutra svečano otvorenje poddionice Počitelj - Zvirovići i mosta Hercegovina.
Prisutnima će se obratiti Denis Lasić, direktor JP Autoceste FBiH; Nermin Nikšić, premijer FBiH; Andrej Plenković, predsjednik Vlade Hrvatske i Borjana Krišto, predsjedavajuća Vijeća ministara BiH.
Ceremonija će početi svečanim programom u kojem će nastupiti Hrvatska glazba Mostar, Klapa Drača, Antonija Batinić i HKUD Rodoč, a program će voditi Sanja Pehar. Presijecanjem vrpce i uz spektakularan vatromet duž mosta, poddionica Počitelj - Zvirovići i most Hercegovina bit će službeno otvoreni.
Za redovni saobraćaj, poddionica Počitelj - Zvirovići i most Hercegovina bit će pušteni dan kasnije, 5. septembra u 12 sati.
Pored najave svečanog otvaranja, iz Autocesta FBiH su objavili osnovne podatke o poddionici Počitelj - Zvirovići i mostu Hercegovina, uključujući informacije o dužini dionica, objektima na trasi, vijaduktima, tunelima, te karakteristikama mosta poput njegove dužine, visine i načina gradnje.
Međutim, iz Autocesta su izostavili jedan ključni detalj – probijene rokove. Naime, ugovor o izgradnji mosta potpisan je 20. juna 2019. godine, a rok za završetak radova bio je 30 mjeseci. Ipak, most je građen nevjerovatnih 62 mjeseca, što znači da je rok probijen za 32 mjeseca. Cinici bi rekli da se u tom vremenu mogao izgraditi još jedan most. Dakle, umjesto dvije i po godine, most je građen pet godina i dva mjeseca.
Iz Autocesta FBiH s pravom zaključuju da se “važnost ovog projekta ogleda u tome što će potaknuti razvoj privrede i stvoriti uslove za napredak ovog dijela zemlje.” Ipak, postavlja se opravdano pitanje koliko je drastično probijanje rokova nanijelo štete privredi i ovom dijelu zemlje. Građani i privrednici s pravom očekuju odgovore od Autocesta FBiH, javnog preduzeća koje finansiraju.
Nažalost, most kod Počitelja nije jedini infrastrukturni projekt s ozbiljno probijenim rokovima. Slični problemi zabilježeni su i na LOT-u 3B Sarajevske zaobilaznice, te na dionicama Vranduk – Ponirak, Ponirak – Vraca, Lašva – Nević Polje, Nemila – Vranduk, Poprikuše – Nemila...
Inače, radove na mostu izvodio je konzorcij Azvirt Limited Liability Company (Azerbejdžan), Sinohydro Corporation Limited (Kina) i Powerchina Roadbridge Group Co. Ltd. (Kina). Nadzor nad gradnjom povjeren je kompaniji IRD Engineering S.R.L. (Italija), dok su projektiranje radile kompanije IPSA INSTITUT d.o.o. Sarajevo i DIVEL d.o.o. Sarajevo. Ukupna vrijednost radova na poddionici Počitelj - Zvirovići iznosi 101.379.722,70 eura bez PDV-a, od čega je za sami most Hercegovina izdvojeno 30.439.551,76 eura bez PDV-a.