SIMPTOMI TOPLOTNOG UDARA: Prepoznajte alarme na vrijeme

Porodica i zdravlje
SIMPTOMI TOPLOTNOG UDARA: Prepoznajte alarme na vrijeme

Ovih dana bit će posebno vruće, a takvi uslovi mogu nas izložiti dehidraciji i toplotnom udaru, stanjima opasnima po život.

Ljekar porodične medicine Juha Heino za finski portal Ilta-Sanom objasnio je da se dehidracija može podmuklo razviti. Prvi simptomi mogu biti gubitak apetita, slabost, mučnina, proljev i smetenost, prenosi Index.

"Dehidracija koja se polako razvija slabi znojenje. To je opasno jer je zadaća znojenja hlađenje tijela. Kada je tijelo dehidrirano, više nema dovoljno tekućine za znojenje. Posljedica toga je suha koža", pojasnio je dr. Heino.

Nakon neliječene dehidracije prvo slijedi toplotna iscrpljenost, a u najgorem slučaju i toplotni udar. Toplotnu iscrpljenost karakteriziraju slabost, jaka žeđ i glavobolja. Blaži oblici liječe se unosom vode i premještanjem na hladnije i sjenovitije mjesto.

"Kako se situacija pogoršava, tijelo se više ne može hladiti, a tjelesna temperatura može porasti i preko 40 stepeni. Simptomi mogu uključivati mučninu, plitko disanje i zbunjenost. Puls može biti slab. Osim toga, koža može biti suha i crvena. U najgorem slučaju, toplotni udar može dovesti do nesvjestice", dodao je ljekar.

Kada kod sebe ili kod nekoga drugoga posumnjate na toplotni udar, odmah nazovite hitnu pomoć jer se radi o situaciji opasnoj po život.

Uz pomoć jedne metode, lako je pratiti je li tijelo dovoljno hidrirano. Doktorica Anna-Mari Hekkala poručuje ljudima da promotre izgled urina.

"Ako je malo i tamne boje, morate se rashladiti i popiti vode", poručila je.

Ipak, imajte na umu da ni s vodom ne treba pretjerivati jer njen prekomjerni unos može dovesti do hiponatrijemije, odnosno trovanja vodom. Srećom, to je prilično rijetko stanje.

Prema ljekarima, žeđ je dobro mjerilo osnovne potrebe za tekućinom. Američka nacionalna akademija nauke, inženjerstva i medicine utvrdila je da je adekvatan dnevni unos tekućine 3,7 litara dnevno za muškarce i 2,7 litara dnevno za žene. Međutim, treba imati na umu da se to odnosi na ukupan unos tekućine, koji uključuje vodu, ali i druga pića, kao i na hranu koja sadrži vodu, poput voća i povrća. Dnevna potreba za tekućinom tokom vrućina povećava se u prosjeku za jednu litru.

Ne propustite