Umorni ste tokom cijelog dana? Ovo su četiri najčešća uzroka

Porodica i zdravlje
Umorni ste tokom cijelog dana? Ovo su četiri najčešća uzroka

Ako ste uvijek umorni, niste sami. Prema nekim podacima, 40 posto odraslih kaže da im umor ometa dnevne aktivnosti barem tri dana sedmično.

Fox News Digital razgovarao je s nekoliko stručnjaka za spavanje o najčešćim razlozima dnevne pospanosti. U nastavku teksta donosimo uzroke umora i pospanosti tokom dana.

1. Loše navike spavanja
Dok se stalni osjećaj umora može povezati s mnogim faktorima, sve počinje pravilnim spavanjem. To je rekao Tim Roberts, potpredsjednik za nauku i inovacije u Therabodyu, teksaškoj firmi za wellness tehnologiju.


Budite se tokom “vučjeg sata”? Postoji razlog zašto se to dešava, a ovo je trik za instant san
ZDRAVLJE
21:36
0
Prva stvar koju treba procijeniti kada pokušavate da izgradite zdrave i poboljšane navike trebao bi da bude vaš raspored spavanja.

Razmislite spavate li zaista sedam do osam sati.

Zatim razmislite imate li okruženje za spavanje koje vam pomaže da bolje spavate.

2. Nemir izazvan stresom
Mnogi ljudi teško utonu u san, zatim se često bude tokom noći pa se danju osjećaju umorno. Čini se da je glavni uzrok nemira noću povezan s tjeskobom ili stresom.

Nije neuobičajeno da ljudskom nervnom sistemu treba podrška za ublažavanje stresa, kako bi mogao da se prirodno prebaci sa simpatičkog (bori se ili bježi) na parasimpatički (odmori i svari) mod.

Simpatički način rada se aktivira u situacijama borbe ili bijega, kada se organizam suočava sa opasnošću ili stresom. Ovaj način rada dovodi do povećanja srčane frekvencije, ubrzanog disanja, širenja krvnih sudova, povećanja krvnog pritiska i slično, kako bi se organizam pripremio za akciju.

Prebacivanje sa simpatičkog na parasimpatički način rada može imati značajan utjecaj na spavanje. Kada je mozak u simpatičkom načinu rada, organizam je u stanju pripravnosti i aktivnosti, što može otežati uspavljivanje i održavanje dubokog sna. Visok nivo stresa ili anksioznosti može aktivirati simpatički sistem i dovesti do problema sa spavanjem, kao što su nesanica ili učestalo buđenje tokom noći.

Sa druge strane, prelazak na parasimpatički način rada podstiče opuštanje, smirenost i odmor. Kada se mozak prebaci u ovaj način rada, organizam se priprema za san i oporavak. To može pomoći u bržem uspavljivanju i održavanju kvalitetnog sna tokom noći.

Važno je napomenuti da postoje različiti faktori koji mogu utjecati na prelazak između ova dva načina rada, kao što su nivo stresa, nivo aktivnosti, okolina i navike spavanja. Održavanje zdravog načina života, kao što su redovna vježba, smanjenje stresa i uspostavljanje rutine spavanja, može pomoći u balansiranju aktivnosti mozga i postizanju optimalnog kvaliteta sna.

3. Nedostatak vitamina
Vitamini igraju važnu ulogu u zdravlju sna, međutim znatan broj ljudi ne dobija pravu količinu vitamina iz hrane.

Kao rezultat toga, stalni umor ponekad može biti izazvan nedostatkom esencijalnih hranjivih materija ključnih za optimalnu proizvodnju energije.

Ako je tako, dodaci vitamina za spavanje osmišljeni su da nadoknade nedostatak vitamina i pomognu zdravlju da se vrati u ravnotežu.

Istraživanja sugerišu da bi vitamini C i D te vitamini B mogli biti ključni za održavanje zdravog sna.

Konkretno, vitamin D, osim svoje ključne uloge u zdravlju kostiju, takođe je uključen u rad djelova mozga koji kontrolišu ciklus spavanja i budnosti.

4. Plavo svjetlo noću
Svjetlo uveliko utječe na naš ritam spavanja/buđenja, tako da, ako ste okruženi plavim svjetlom sa svojih uređaja možda ćete imati problema s uspavljivanjem.

Plavo svjetlo, posebno ono koje emituju elektronski uređaji kao što su pametni telefoni, tableti, televizori i računari, može imati negativan utjecaj na spavanje.

Plavo svjetlo ima visoku frekvenciju i slično je prirodnom svjetlu koje dolazi od sunca. Kada smo izloženi plavom svjetlu uvečer, to može da poremeti prirodni ritam spavanja i budnosti.

Osim toga, plavo svijetlo može izazvati i druge probleme sa spavanjem. Njegova stimulativna priroda može dovesti do povećane budnosti i smanjene sposobnosti da brzo utonemo u san.

Da biste smanjili negativan utjecaj plavog svjetla na spavanje, preporučuje se da izbjegavate izloženost elektronskim uređajima barem sat vremena prije spavanja.

Naravno, ako ste dugo umorni po cijeli dan, uvijek je najbolje posavjetovati se s ljekarom kako biste provjerili postoji li u pozadini medicinsko stanje koje zahtijeva pažnju, prenosi portal Vijesti online.

Ne propustite