ANALIZA/ Šta je sve moglo poći po zlu na podmornici?

Svijet
ANALIZA/ Šta je sve moglo poći po zlu na podmornici?
Ostaje nejasno šta se dogodilo s nestalom podmornicom u nedjelju kada je izgubila kontakt s posadom na površini na putu do olupine Titanica.

Ostaje nejasno šta se dogodilo s nestalom podmornicom u nedjelju kada je izgubila kontakt s posadom na površini na putu do olupine Titanica.

Stručnjaci kažu da izgledi nisu dobri - i postoji nekoliko stvari koje su mogle poći po zlu.

 - Jedan veliki rizik je nestanak struje, što je moglo uzrokovati gubitak komunikacije, rekao je Eric Fusil, stručnjak za podmornice i izvanredni profesor na Sveučilištu u Adelaideu. Neke podmornice imaju drugi izvor energije, u slučaju kvara primarnog električnog sistema - ali nije jasno je li Titan imao pomoćno napajanje kada je nestao, rekao je.

 - Kratki spoj mogao bi uzrokovati požar na brodu, koji ne samo da bi uništio sisteme broda, već bi stvorio otrovne pare u malom, zatvorenom prostoru - veliku opasnost za one na brodu, rekao je.

 - Poplava je uvijek rizik, a na dubinama Titanica golemi pritisak bi uzrokovao imploziju većine plovila, rekao je Fusil. Titan je opremljen novom inovativnom sigurnosnom značajkom koja nadzire pritisak na plovilo i pokreće upozorenje pilotu ako se otkriju bilo kakvi problemi, prema operateru plovila.

 - Konačno, postoji opasnost od zapetljanja. S jakim strujama pod vodom i poljem Titanicovih krhotina na dnu oceana, postoji šansa da podmornica bude zarobljena ili joj je put blokiran, rekao je Fusil.

Zašto je tako teško pronaći nestalu podmornicu?

Dok američke i kanadske vlasti nastavljaju s potragom, još uvijek nije jasno šta se dogodilo s nestalom podmornicom, zašto je izgubila kontakt s posadom na površini i gdje bi - ili koliko duboko - mogla biti.

Eric Fusil, stručnjak za podmornice i izvanredni profesor na Sveučilištu u Adelaideu, rekao je da je potraga komplicirana ograničenim metodama podvodne komunikacije s podmornicom.

"Budući da između Titana i pomoćnog površinskog broda nema poveznice, jedini način komunikacije ili otkrivanja s površine je kroz morsku vodu", rekao je.

Iznad vode, na otvorenom, otkrivanje objekata poput podmornice može biti "trenutačno" zahvaljujući radaru i drugim komunikacijama na velikim udaljenostima, rekao je - ali pod vodom, "zrake reflektora ili laserske zrake apsorbiraju se unutar nekoliko metara."

To znači da ni radar ni GPS nisu dostupni, rekao je.

Podmornica poput Titana stoga bi se morala oslanjati na akustične zvučne senzore i osnovnu komunikaciju poput tekstualnih poruka, dodao je.

Kad se komunikacija prekine: Kad je dopisnik CBS-a David Pogue prošle godine otišao na Titan do olupine Titanica, rekao je da je podmornica bila vođena samo tekstualnim porukama s površinskog broda. Na Pogueovom putovanju, komunikacije su se pokvarile tokom ronjenja i podmornica je bila izgubljena više od dva sata, rekao je.

Evo šta znamo o putnicima na ekspediciji

d88ed70b-89f4-4f0e-a1fe-fa2c3435cde7

Iako vlasti nisu javno identificirale nijednog od pet putnika na podmornici, njihova porodica, prijatelji i firme počeli su objavljivati informacije - dajući jasniju sliku o tome ko je bio u ekspediciji.

Evo šta do sada znamo o ekipi:

- Hamish Harding: Britanski biznismen i avanturist živi u Ujedinjenim Arapskim Emiratima. Vlasnik je firme  pod nazivom Action Aviation koja kupuje i prodaje zrakoplove, uključujući poslovne mlažnjake, a koja je potvrdila da je bio u podmornici u nedjelju. Harding je bio putnik na Blue Originovom svemirskom letu u junu 2022. i bio je jedan od prvih ljudi koji su putovali Challenger Deepom u Tihom okeanu — najdubljom poznatom tačkom na Zemlji.

Paul-Henri Nargeolet: Harding je u subotu objavio na društvenim mrežama da je ronilac Nargeolet trebao biti s njim na putovanju u nedjelju. CBC News razgovarao je s Larryjem Daleyem, roniocem iz St. John'sa, koji je također rekao da je Nargeolet bio na ekspediciji. Nargeolet je vodio nekoliko ekspedicija na Titanic i nadgledao izvlačenje mnogih artefakata iz olupine, prema E/M grupi, gdje je Nargeolet bio direktor podvodnih istraživanja.

Shahzada i Sulaiman Dawood: Pakistanski biznismen i njegov sin također su bili na brodu, navodi se u izjavi koju je porodica objavila u utorak. Shahzada je povjerenik SETI instituta, istraživačke organizacije u Kaliforniji, prema web stranici. Također je potpredsjednik Dawood Hercules Corporationa, dijela Dawood grupe, konglomerata raznih poduzeća u vlasništvu porodice.

 

 

Ne propustite