OVIH DEVET RIJEČI DOVELO JE DO NEZAPAMĆENE TRAGEDIJE U GRČKOJ: Otkrivena kobna naredba koja je prethodila sudaru vozova (FOTO)
Devet riječi naredbe (na grčkom jeziku) koju je šef stanice Larisa dao mašinovođi putničkog voza Interciti 62, čini se, bile su one koje su se pokazale kobnim u fatalnom sudaru voza koji se dogodio u utorak nešto poslije 23 sata, piše Protothema.
"LAR 62 - Prolazite kroz crveno svjetlo na izlazu do ulaza u Nei Pori " bilo je naređenje koje je šef stanice u Larisi dao mašinovođi voza 62 jer je Nei Pori sledeća stanica posle one u Larisi.
Το σήμα λοιπόν που έδωσε ο πουτανας γιος σταθμάρχης προς τον μηχαδονηγο ήταν να αλλάξει ράγες το τρένο με τους επιβάτες και να μπει στις ράγες που ερχόταν το εμπορικό
— Sebastian (@Sebasti07996297) March 1, 2023
Ψάξτε ποιος είναι,τι είναι, ο πουτανας γιος σταθμάρχης
"S obzirom na to da se incident dogodio na otprilike 25 km od željezničke stanice i mjesta promjene kolosijeka, da je šef stanice shvatio da se voz kreće unazad, naredio bi da oba voza zaustave prije nego što se 'blizu' svakom od njih. drugo u drugom“ dodali su izvori za grčku Prototemu.
Ono što su oni izjavili, jeste da šef stanice, koji je uhapšen u srijedu u podne, nije shvatio da je dao pogrešnu komandu i poslao je putnički voz na „silaznu” liniju za Atinu na kojoj se već kretao teretni voz 63503, piše Protothema.
Isti izvori su, međutim, pojasnili da dio odgovornosti - očigledno manji - snose obojica mašinovođa jer su u obavezi da komuniciraju jedan sa drugim, a takođe i sa Hellenic Train-om jer vozovi imaju GPS.
Optužen za ubistvo iz nehata
Ubrzo nakon hapšenja šefa stanice Larisa, saznalo se da je on krivac za nesreću i da je optužen, između ostalih, za ubistvo iz nehata (član 302. KZ), nanošenje tjelesnih ozljeda iz nehata ( 314 KZ) i opasno ometanje prevoza vozila (291 KZ).
Podsjetimo, najmanje 42 osobe su poginule, a više od 130 je povrijeđeno kada se putnički voz sa više od 350 ljudi, nešto prije ponoći, sudario sa teretnim vozom u Tempiju, u centralnoj Grčkoj, u blizini grada Larise, saopštila je grčka vatrogasna služba.
Šef stanice je na ovoj funkciji mjesec dana
Povodom glasina da je šef stanice bio neiskusan, nadležni izvori OSE pojašnjavaju da ima 56 godina, da je dugogodišnji radnik organizacije i da je na funkciju stupio nakon godinu dana obuke i sertifikacije zajedno sa oko 100 drugih kolega koji su prošli isti postupak.
Prema nadležnim izvorima, obuku, ispite i sertifikaciju upravnika stanica sprovodi OSE, koji je upravnik železničke infrastrukture i odgovoran je za mrežu i upravljanje saobraćajem vozova. Što se tiče Hellenic Train-a, napominje se da je Željeznička kompanija koja upravlja gotovo svim željezničkim pravcima u zemlji, odgovorna za pružanje usluga putnicima i ima mašinovođe kao svoje osoblje.
Mašinovođe, međutim, obučava OSE, a njihovo ispitivanje i sertifikaciju sprovodi RAS, Regulatorni organ za železnicu koji je odgovoran za regulisanje i obezbeđivanje pravilnog rada železničkog tržišta.
(Kurir.rs/Protothema)