The Guardian: Veća konzumacija mesa nije u skladu s muslimanskim vjerovanjem
Kur'an nas podsjeća da su životinje i ptice "svjetovi poput vas". Pa zašto mnogi muslimani prekidaju svoj post uzimajući meso?
Za većinu od ukupnog broja muslimana, koji svaku večer prekidaju ramazanski post, meso je obavezno na jelovniku. Mnogo mesa. Ali, da li je u skladu s islamom da se jede samo meso?
Ne baš, jer Šejh Hamza Yusuf tvrdi da su muslimani kroz historiju manje konzumirali meso i bili su gotovo vegetarijanci.
"Meso nije nužno u Šerijatu, i prije su muslimani konzumirali meso ali samo ako su bili bogati. Ljudi srednje klase - jednom sedmično (uglavnom petkom). Ako su siromašni - za praznike", objašnjava Hamza Yusuf.
U današnjem muslimanskom svijetu, velika je potražnja za životinjskim mesom kao dijelom njihove svakodnevne ishrane. Baš neki dan, jedan egipatski novinar mi je ispričao kako je prisustvovao jednoj večeri, koja je bila u sklopu lokalne organizacije u Kairu. Kada su došli, pitanja su počela letjeti preko dvorane: "Gdje je meso? Nećemo imati dovoljno za sve..."
Prema nedavnom istraživanju, 89% Egipćana konzumira više od 2 kilograma mesa mjesečno. Ova cifra raste zajedno s društvenom klasom. Studija je otkrila da bogati Egipćani troše više od 8 kilograma mesa mjesečno.
Poslanik Muhammed a. s. nije bio zagovornik svakodnevnog konzumiranja mesa. Umjesto toga, jedna islamska web stranica tvrdi da je Poslanik a. s. upozorio svoje sljedbenike protiv svakodnekvnog konzumiranja mesa, jer bi to moglo preći u "ovisnost". Čini se da i 1.500 godina kasnije ljudi ne obraćaju pažnju na to.
Nekadašnje vođe islamske države kao i naučnici, u više navrata su naglasili da su se životinje njegovale i tretirale na human način, ali mnogi muslimani danas životinje vide kao dominion ljudima. Šejh u Ministarstvu vjerskih poslova Egipta je rekao: "Životinje su robovi za ljudske svrhe. Poslani su nam da ih jedemo, tako da priča o vegeterijanstvu nije u skladu s islamom."
Prema mišljenju Gamal al-Banna, istaknutog islamskog učenjaka koji je napadnut u posljednjih nekoliko godina zbog njegovog "liberalnog" stava, ova izjava službenika Ministarstva ide protiv svega onoga što je Poslanik predstavio.
Al-Banna je novinaru The Guardiana rekao da biti vegetarijanac i musliman ne znači prekinuti bilo koju tradiciju, ni to nije u skladu s islamom.
"Kada neko odluči da postane vegetarijanac, to je učinio iz opravdanih razloga, kao što su: suosjećanje, okolina ili pak zdravstveni razlozi", započeo je. "Kao musliman, vjerujem da bi Poslanik a. s. želio da njegovi sljedbenici budu zdravi, da se suosjećaju i ne uništavaju okoliš."
Al-Banna se osvrnuo i na tvrdnju o prinošenju žrtve za Kurban-bajram (za što mnogi tvrde da je obvezno), da bilo koji musliman koji vjeruje da će biti vegetarijanac ne mora zaklati ovcu.
"U današnjem modernom svijetu, mnoge ideje, religijske promjene i islam se ne razlikuju. Ne smijemo ostati strogi u našem razumijevanju vjere, što znači slijepo prihvatanje bilo čega, uključujući i ubijanje živih bića. Ne postoji obveza da se ubije."
Drugi se ne slažu, tvrdeći da je konzumiranje mesa dio islamske tradicija, prema tome, vegetarijanstvo je strani pojam za Bliski istok. Muslimani koji za iftar jedu meso (obrok kojim se prekida post) nesumnjivo vjeruju da rade pravu stvar.
S druge strane, sama ideja da su životinje samo robovi ljudima je u suprotnosti s Poslanikovim a. s. učenjem.
Neki tvrde da je molitva prije halal klanja dio islamke humanosti (kada se životinje ubijaju zbog hrane). To može biti istina kroz historiju, ali u današnjim "halal" klaonicama, gdje su unaprijed snimljene molitve koje odjekuju bez prekida, izgleda kao da su životinje postrojili i ubili. To je zaista suprotno od onoga što nas islam uči o "humanom" klanju.
Konačno, argument je jednostavan. Kur'an otkriva da su sve životinje osjećajna bića, kao što su i sami ljudi.
"Sve životinje koje po Zemlji hode i sve ptice koje na krilima svojim lete svjetovi su poput vas." (Kur'an, 06:38)