KO SMIJE, A KO NE SMIJE DA JEDE ZIMNICU? Nutricionista otkriva - jedno povrće je ekstremno zdravo, a ovo svi treba da unose!

Objavljeno:28.09.2022 - 08:21
A A A Times Arial

Da li je i u kolikoj mjeri zimnica zdrava, otkrila je nutricionistkinja Branka Mirković.

Uveliko je počela priprema zimnice, a upravo je ovo jedan od najstarijih načina čuvanja hrane. Zahvaljujući njoj, tokom cijele godine hrana zadržava nutritivne vrednosti, ali samo ukoliko je ispravno pripremljena.

Međutim, koliko je termički obrađena i ukiseljena hrana zdrava, u emisiji "Uranak" na K1 Televiziji detaljno je obrazložila nutricionistkinja Branka Mirković.

"Zimnica je zdrava i treba da jedemo. To je najzdraviji način čuvanja voća i povrća. Iako ajvar svi volimo da jedemo, on ipak nije nutritivan, ali treba da ga jedemo", rekla je ona.

Kupus u tome najviše prednjači, a Branka je rekla da je on ima više prednosti kao kiseli, nego svjež.

"Najvažnije je da budemo umereni i da jedemo ravnomerno", napomenula je ona i istakla da se recepti i način obrade danas u umnogome razlikuju od nekadašnjih.

"Nekada se čak i manje šećera stavljalo u zimnicu, a danas je on neizostavni sastojak kod većine domaćica, kao i vinobran, esencija i konzervans, a koji bakteriološki održavaju namirnice svežim na duže staze. Međutim, ako se pretjera u njima, to vrlo lako možr negativno da se odrazi na digestivni trakt i varenje", objasnila je Branka.

"Paradajz čak i prilikom kuhanja, zadržava i najvažniji sastojak - likopen, koji je važan za srce i krvne sudove i odličan je čistač organizma. Naravno, zimnica ne može da ima sve nutritivne vrijednosti kao svježe voće ili povrće, ali u velikoj mjeri ih zadržava", dodala je Branka i savetovala da tokom zime treba da jedemo jabuke, dunje, bundeve.

Ko bi trebalo da izbjegava zimnicu?

"Mogu svi da je jedu, ali na primer, ljudi koji imaju problema sa visokim krvnim pristiskom, trebalo bi kiseli kupus, koji se sastoji od dosta soli, dodatno da properu vodom", savjetovala je Branka i dodala da je mušmula korisna za sve, jer ima dosta vlakana.

Za kraj savjetovala je da radije izaberete domaće prozvode i namirnice, umjesto uvezenih, jer se one iz drugih zemalja tretiraju raznim hemikalijama kako bi ostale svježe dok ne dođu do krajnje destinacije.

(MONDO)