Suad ef. Balić za Novi.ba: Post u ramazanu gradi u nama posebnu socijalnu dimenziju i senzibilitet prema kategorijama koje su u određenim iskušenjima
Mr. Suad-ef. Balić rođen je 1985. godine u mjestu Šije kod Tešnja, a u rodnom mjestu završava osnovnu školu, nakon čega upisuje Gazi Husrev-begovu medresu u Sarajevu koju uspješno završava 2004. godine. Iste godine upisuje Fakultet islamskih nauka u Sarajevu, kojeg završava u roku i stiče diplomu profesor islamske teologije. Godine 2015., odbranio je magistarsku tezu iz oblasti Da'we pod nazivom: „Poslanikove metode u prevenciji i otklanjanju loših djela“ na Fakultetu za islamske studije u Novom Pazaru.
U toku dodiplomskog studija na Fakultetu islamskih nauka u Sarajevu radio je dvije godine kao honorarni imam u džamiji Nadmlini. Od 2008. do 2018. godine radio je kao imam, hatib i muallim u džematu Nahorevo. Trenutno je imam, hatib i muallim u džematu Sedrenik, MIZ Sarajevo.
Oženjen je muallimom Senidom i otac dvoje djece, Zejneb i Abdullaha.
S ef. Balićem smo razgovarali o džematu Sedrenik i aktivnostima unutar njega, zatim o ramazanu i njegovim blagodatima, te još nekim temama. U nastavku pročitajte prvi dio intervjua...
Razgovarao: Mirza Hadžijusufović
Poštovani Suad ef., za sami početak nam recite protiče ramazan na u džematu Sedrenik i kakve imate ramazanske aktivnosti?
Ef. Balić: Hvala Bogu evo nakon dvije godine pandemijskih restrikcija ramazan u našem džematu na Sedreniku protiče u najljepšem svjetlu, onako kako smo mi vjernici na ovim prostorima i navikli, doživljavajući sve njegove blagodati u punoj slobodi i druženju s našim džematlijama. Ramazanske aktivnosti u našem džematu su identične aktivnostima svih naših bosanskohercegovačkih džemata. Pored standardnih i neizostavnih aktivnosti poput mukabele, teravih-namaza, kratkih predavanja, ove godine smo posebno sretni jer smo u prilici organizovati i zajedničke iftare.
Do sada smo imali iftar za članove Mreže mladih našeg džemata, za našu vrijednu omladinu koja je i ovaj ramazan na usluzi prije svega našim džematlijama u poznim godinama koji žive sami, a kojima nose u određenim danima iftare na kućna vrata. Također smo imali iftar i za sve naše džematlije i na taj način nastavili lijepu tradiciju od prije korone. U narednom periodu smo u planu organizovati iftar za sve polaznike našeg mekteba. Nastojimo da ugostimo i naše alime, eminentne predavače i na taj način edukaciju o našoj časnoj vjeri i propisima da podignemo na jedan viši nivo, da se što više i bolje naše džematlije okoriste u ramazanskim danima.
Uvaženi efendija, čega se vjernici moraju pridržavati u mjesecu ramazanu i kojim noćima trebaju posvetiti posebnu pažnju?
Ef. Balić: Sama definicija posta upućuje na to čega se vjernici moraju čuvati u toku ramazana. Dakle, u toku dana dok postimo sustežemo se od hrane, pića i svih drugih dozvoljenih prohtjeva, tjelesnih uživanja koja činimo mimo ramazana. Pored toga važno je istaći i da čitavo vjerničko biće mora biti uključeno u sami proces posta i proteka Ramazana. Na način da će postiti i naš jezik tako što ćemo paziti šta i kako govorimo. Čuvati se teških i ružnih riječi koje mogu vjernika odvesti u grijeh ogovaranja, prenošenja tuđih riječi, laži i slično. Da poste naše oči tako što ćemo paziti šta gledamo, da ne umanjujemo vrijednost našeg posta gledajući u zabranjene stvari. Da poste i naše uši tako što nećemo slušati ono što je nepoželjno, da samo Kur’an bude ono što ćemo slušati itd.
![]()
Dakle da ne posti samo naš stomak već da svojim svakodnevnim ponašanjem u duhu islama pokažemo da smo u mjesecu ramazanu. Svaki dan i noć mubarek mjeseca treba koristiti maksimalno jer je to naše vrijeme koje nam je dragi Bog ove godine poklonio i ne znamo hoćemo li više imati tu čast i privilegiju. Naravno, mjesec ramazan je pun neizmjernih blagodati, a jedna od najvećih je noć Kadr u kojoj je dragi Bog počeo da objavljuje posljednju Svoju objavu-Kur’an. Kod nas se tradicionalno ta noć obilježava 27. noć ramazana, ali prema hadiskim predajama podjednaka vjerovatnoća je da je ta noć koja je vrijednija od hiljadu mjeseci i u nekoj drugoj neparnoj noći zadnje trećine ramazana. Pa je lijepo zbog sopstvene sigurnosti, duševnog smiraja i zadovoljstva 21., 23., 25., 27. i 29. noć ramazana provesti u pojačanom ibadetu, prije svega moleći dragog Boga za oprost naših grijeha.
Možete li pojasniti našim čitateljima kako da najbolje iskoriste mjesec posta i pojačanoga ibadeta, čemu nas ramazan zapravo može naučiti?
Ef. Balić: Najbolje ćemo iskoristiti mjesec posta ukoliko se budemo pridržavali svih uputa i savjeta koje nam upućuje naš Poslanik Muhammed, s.a.v.s. Hvala Bogu danas smo u prilici da brzo i lahko saznajemo i učimo o svemu što nas interesuje, još samo da to u praksu provedemo. Post u toku ramazana podsjeća nas na sve te blagodati koje svakodnevno uživamo, a kojih možda nismo ni svjesni i na kojima nismo Gospodaru zahvalni. Gradi u nama jednu posebnu socijalnu dimenziju, pogled i senzibilitet prema različitim kategorijama koje su u određenim iskušenjima neimaštine, bolesti i slično.
Brojeći dane posta koji prolaze ramazan nas uči i prolaznosti našeg dunjalučkog života. Kazao bih da je ramazan jedna posebna škola u kojoj moramo usvojiti sva pomenuta i druga znanja kako bismo našu misiju koju imamo kao Allahova stvorenja na zemlji što bolje i lakše ispunili i na taj način zaradili Allahovu milost i zadovoljstvo, te postigli cilj kojem svi težimo, a to je Džennet na budućem svijetu.