Nova Nissan NP300 Navara (FOTO)
Posve nova Nissan NP300 Navara novo je mjerilo u klasi pick-upova nosivosti jedne tone.
U razvoju nove generacije modela inženjeri su se ponajprije usredotočili na poboljšanje udobnosti i uglađenosti uz zadržavanje Navarinih terenskih sposobnosti, izdržljivosti i nosivosti. Novi je model potpuno obnovljena inačica prethodne generacije, s robusnom i izdržljivom šasijom koja se odlikuje brojnim tehnološkim rješenjima osmišljenim za još bolje vozne osobine i veću praktičnost.
Zahvaljujući DNK najboljih crossovera u svojim klasama, Qashqaija, X-Traila i Jukea, nova NP300 Navara u segment pick-upova donosi novu razinu uglađenosti, vrhunski dizajn, udobnost, kvalitetu te tehnologije dosad neviđene u tom segmentu. Uvođenje jamstva proizvođača u trajanju od pet godina ili 160.000 km, dosad nepoznatog u segmentu pick-upova, svjedoči odlikama vozila i vozačima jamči bezbrižnost.
Povećanje uglađenosti i pružanje vozačkog iskustva poput onog u crossoverima bio je jedan od najvažnijih zadataka inženjera koji su radili na razvoju NP300 Navare.
Kako bi se to postiglo bez ugrožavanja hvaljenih terenskih sposobnosti vozila, Nissan je za izvedbu s dvostrukom kabinom razvio posve nov sustav stražnjeg ovjesa s pet prihvatnih točaka, što je znatno poboljšalo udobnost u vožnji i vozne sposobnosti, a usto je 20 kg lakši od ovjesa s lisnim oprugama korištenog na prethodnoj generaciji.
Izvedba s jednostrukom kabinom upotrebljava znatno preinačenu izvedbu ovjesa s lisnatim oprugama u odnosu na onu korištenu na prethodnoj generaciji. Nove, odozgo ovješene lisnate opruge ne samo da su 7 kg lakše od onih pričvršćenih odozdo, nego i izvedbi s jednostrukom kabinom omogućuju 3,1 posto veći prilazni kut stražnjih kotača te smanjuju vanjsku buku.
U skladu s Nissanovom težnjom inovacijama, nova NP300 Navara opremljena je širokom paletom novih tehnologija. U klasi koja je oduvijek sporo pratila napredak u pogledu udobnosti i sigurnosti, NP300 Navara postaje novo mjerilo ponude vrhunske tehnologije po povoljnim cijenama.
Panoramski Around View Monitor i sustav za kočenje u nuždi (Forward Emergency Braking - FEB) - nagrađivani sigurnosni sustavi Nissanovih crossovera - jedinstvena su ponuda u segmentu pick-upova, a vozačima nude najvišu razinu tehnologije viđenu u toj klasi.
Oprema za sigurnost i udobnost uključuje i regulator brzine, sustav za nadzor brzine na nizbrdici (Hill Descent Control - HDC) i sustav za pomoć pri kretanju na uzbrdici (Hill Start Assist - HSA), posebno razvijene kako bi ispunili zahtjeve kupaca NP300 Navare, te ulazak i pokretanje vozila bez ključa, kameru za vožnju unatrag i parkirne senzore.
Potpuno obnovljena unutrašnjost jamči prvorazrednu udobnost te je svaki element unutrašnjosti dorađen kako bi vozaču i putnicima ponudio najveću moguću razinu kvalitete, udobnosti, prostranosti i praktičnosti. Armaturna ploča temeljito je izmijenjena te je posebno oblikovana kako bi se oslobodio dodatni prostor i ostavio dojam prostranosti.
Prednja sjedala s posebnom potporom za kralješnicu nadahnuta NASA-inom tehnologijom donose poboljšanu ergonomiju, čime se smanjuje umor i povećava budnost vozača. Od ostale opreme tu su još i dvozonska automatska klima u obje karoserijske izvedbe te nova konstrukcija sustava za prozračivanje i sjedala straga, kako bi putnici straga više uživali u putovanju, piše Automotorisport.hr.
Osmišljena i konstruirana u skladu s posebnim željama i zahtjevima europskog tržišta te proizvedena u Europi, nova NP300 Navara u obje se karoserijske izvedbe odlikuje robusnim, a istodobno sportskim dizajnom, zahvaljujući skladno kombiniranim konkavnim i konveksnim površinama koje joj donose odvažan i dinamičan izgled.
Prednja maska V-motion i LED dnevna svjetla u obliku bumeranga prepoznatljivi su Nissanovi dizajnerski elementi.
Novi 2,3-litreni motor dCi modela NP300 Navara 24% je učinkovitiji od prethodnika te je najčišći i najštedljiviji motor u klasi. Dostupan je u dvije razine snage, 118 kW ili 140 kW, a snažnija verzija u tu klasu uvodi tehnologiju dvostrukog turbopunjača i jamči iznimno niske troškove održavanja sa znatno manjim emisijama CO2.
Najnoviji model od samog početka prodaje na izbor nudi pogon na prednje ili na sva četiri kotača te šestbrzinski ručni ili sedambrzinski automatski mjenjač. U skladu s očekivanjima kupaca, nova NP300 Navara jednako je sposobna i na cesti i na terenu. Sustav pogona na četiri kotača razvijen je na temelju pogona prethodne generacije i jamči sigurnu vuču i na najzahtjevnijim terenima.
Pick-upovi moraju biti praktični, stoga su nosivost i vučne sposobnosti povećane. Zahvaljujući nosivosti većoj od jedne tone u svim izvedbama i dojmljivoj vučnoj sposobnosti od 3500 kg, nova NP300 Navara spremna je za najteže i najzahtjevnije poslove ili aktivnosti.
Nissanove inovacije put su pronašle i do sanduka, koji se odlikuje Nissanovim hvaljenim sustavom za osiguranje tereta C-kanalima. Robusni kanali na stražnjoj pregradi kabine i bočnim stranicama vlasnicima omogućavaju posve prilagodljivo učvršćivanje osjetljivog tereta.
Budući da se kopče mogu pomicati uzduž kanala u obliku slova C, čak se i najneobičnije oblikovan teret može jednostavno privezati. Kako bi vlasnici mogli utovariti još više tereta, sanduk nove izvedbe s dvostrukom kabinom 67 mm je dulji od izvedbe prethodne generacije, a ukupna utovarna duljina od 1578 mm najveća je u klasi. Duljina sanduka izvedbe s jednostrukom kabinom duga je 1788 mm.
Ponz Pandikuthira, predsjednik odjela za laka gospodarska vozila Nissana Europa izjavio je: 'Od predstavljanja našeg prvog pick-upa 1935., više od 14 milijuna kupaca u 180 zemalja diljem svijeta povjerilo je zadaću prijevoza obitelji, suradnika i tereta, katkad i u najtežim uvjetima, Nissanovim pick-upovima.
Nissanovi pick-upovi često su bili nezamjenjiv dio svojih zajednica i pouzdan partner poduzećima i obrtnicima. U razvoju 12. generacije Nissan NP300 Navare, koja postaje novo mjerilo klase u pogledu performansi, uglađenosti, praktičnosti i troškova održavanja, iskoristili smo sve stečeno iskustvo i povratne informacije naših kupaca.'
Nova NP300 Navara svojim je dojmljivim performansama, razinom sigurnosti i udobnosti, ugrađenom tehnologijom i praktičnom opremom te malim troškovima održavanja idealan partner za posao i slobodne aktivnosti. Posve nova NP300 Navara europsku će premijeru imati na Frankfurtskom salonu automobila 15. rujna, kad će biti objavljene i dodatne informacije. Konačne specifikacije i cijene razlikovat će se ovisno o tržištu i bit će objavljene približavanjem početka prodaje.