NOVI.BA NA OKRUGLOM STOLU "ZNAČAJ MEDIJSKE PISMENOSTI U BiH": Građani BiH jedni od najmanje medijski pismenih građana u cijeloj Evropi

Aktuelno
NOVI.BA NA OKRUGLOM STOLU "ZNAČAJ MEDIJSKE PISMENOSTI U BiH": Građani BiH jedni od najmanje medijski pismenih građana u cijeloj Evropi
EU info centar u Bosni i Hercegovini, u saradnji s Fakultetom političkih nauka u Sarajevu i Mediacentrom organizirao je danas u Sarajevu okrugli stol "Značaj medijske pismenosti u BiH" povodom obilježavanja Evropske sedmice medijske pismenosti (18. - 22. mart 2019. godine) i značaja medijske pismenosti za društvo. Cilj Evropske sedmice medijske pismenosti, nove inicijative Evropske komisije, jeste da osvijesti građane o važnosti ove teme širom Evrope i promoviše inicijative i projekte koji se bave ovom tematikom.

EU info centar u Bosni i Hercegovini, u saradnji s Fakultetom političkih nauka u Sarajevu i Mediacentrom organizirao je danas u Sarajevu okrugli stol "Značaj medijske pismenosti u BiH" povodom obilježavanja Evropske sedmice medijske pismenosti (18. - 22. mart 2019. godine) i značaja medijske pismenosti za društvo. 
Cilj Evropske sedmice medijske pismenosti, nove inicijative Evropske komisije, jeste da osvijesti građane o važnosti ove teme širom Evrope i promoviše inicijative i projekte koji se bave ovom tematikom.

Šefica Odjela za komunikacije i glasnogovornica Delegacije Evropske unije (EU) u BiH Jamila Milović-Halilović napomenula je da EU, još od ranih 80-ih godina, svim svojim građanima pokušava da omogući jednak i neometan pristup svim informacijama, kako bi se osposobili, opismenili, koristili različite izvore te ojačali svoje kapacitete kritičkog mišljenja. 

- Jačanje kritičkog mišljenja treba pomoći građanima da prepoznaju šta je to u medijskim sadržajima što treba da prihvate kao tačno, ispravno i blagovremeno u odnosu na silne sadržaje koji se danas, s obzirom na razvoj IT tehnologija, šire brzinom svjetlosti - kazala je. 

Milović-Halilović smatra da društvo treba promijeniti cjelokupni mentalni sklop i način razmišljanja, a to se, po njenom mišljenju, može uraditi samo kroz neprestano obrazovanje, usavršavanje i čitanje. 

Izvršna direktorica Mediacentra Maida Muminović navela je podatke istraživanja koje je prošle godine proveo Fond Otvoreno društvo iz Sofije, a po kojima su građani BiH jedni od najmanje medijski i informaciono pismenih građana u cijeloj Evropi. Iza BiH se nalaze još samo Albanija, Turska i Sjeverna Makedonija. 

- Ti su pokazatelji poraz, ali i donekle očekivani, zato što se u BiH nikada nije sistemski ulagalo u razvijanje medijske i informacijske pismenosti, niti je to pitanje adekvatno i dovoljno adresirano kroz obrazovni sistem - naglasila je Muminović.

Pojasnila je da su posljedice toga takve da građani BiH donose odluke, bilo da se radi o kupovini nekih proizvoda ili o glasanju na izborima, ne razumijevajući dovoljno da izvori informacija, na osnovu kojih donose te odluke, nisu uvijek jednako kvalitetni i vjerodostojni, niti uvijek dobronamjerni. 

Medijsko opismenjavanje pomoglo bi građanima da ocijene da je ono što čitaju, slušaju ili gledaju, zaista objavljeno u svrhu javnog informiranja javnosti, na osnovu čega mogu donositi ispravne odluke - mišljenje je direktorice Mediacentra. 

Također, ona smatra da i mediji snose veliki dio odgvornosti za ovakvo stanje medijske pismenosti građana u BiH.

- Analize koje je Mediacentar proveo pokazale su da gotovo i nema inicijativa za promicanje medijske pismenosti u BiH. Čak ni javni servisi u BiH ne produciraju programe koji bi građanima pomogli da shvate ulogu medija u demokratskom društvu, ili kako vijesti nastaju, da razumiju kako nastaje prijenos utakmice uživo pa sve do ozbiljnijih stvari kao što je istraživačko novinarstvo - zaključila je Muminović. 

Ne propustite