NOVI.BA NA SJEDNICI VIJEĆA ZA ZAŠTITU POTROŠAČA BiH: Potrošači u RS-u imaju veća prava od potrošača u FBiH

Bosna i Hercegovina
NOVI.BA NA SJEDNICI VIJEĆA ZA ZAŠTITU POTROŠAČA BiH: Potrošači u RS-u imaju veća prava od potrošača u FBiH
Zakon o zaštiti potrošača Republike Srpske (RS) daje mnogo veća prava svojim potrošačima u poređenju s pravima opisanim u Zakonu o zaštiti potrošača BiH, tako da potrošači u Federaciji Bosne i Hercegovine (FBiH) već sedam godina nemaju ista prava kao potrošači u drugom bh. entitetu, zaključak je učesnika sjednice Vijeća za zaštitu potrošača BiH.

Zakon o zaštiti potrošača Republike Srpske (RS) daje mnogo veća prava svojim potrošačima u poređenju sa pravima opisanim u Zakonu o zaštiti potrošača BiH, tako da potrošači u Federaciji Bosne i Hercegovine (FBiH) već sedam godina nemaju ista prava kao potrošači u drugom bh. entitetu, zaključak je učesnika sjednice Vijeća za zaštitu potrošača BiH.

Sjednica je organizirana danas u Sarajevu povodom obilježavanja 15. marta, Svjetskog dana prava potrošača.  

Zamjenik ministra vanjske trgovine i ekonomskih odnosa BiH Mate Franjčević kazao je da građani BiH moraju biti kvalitetno informirani o pravima potrošača temeljem aktuelnog Zakona o zaštiti potrošača BiH, za koji je rekao da nije savršen te da ga treba prilagoditi novim okolnostima.

Podsjetio je da je ovaj Zakon donesen 2006. godine i da je bio jedan od pionirskih zakona koji su se bazirali na evropskoj stečevini u ovoj oblasti. 

Međutim, dodao je, u međuvremenu je došlo do značajnih promjena direktiva i regulativa Evropske unije (EU), kada je riječ o zaštiti prava potrošača te da je taj zakon trenutno zastario.

Stoga, ističe Franjčević, treba poraditi na njegovom osavremenjivanju, što je i zadaća države BiH, koja ima ozbiljne aspiracije da postane članica EU. 

- Pri tome treba imati u vidu Ustavni okvir BiH i tražiti rješenje koje će pomiriti neke formalne momente i suštinsku potrebu da imamo kvalitetan zakon koji će na pravi način zaštititi potrošače u cijeloj BiH - naglasio je pomoćnik ministra na današnjoj pres-konferenciji. 

Posebno je ukazao na značaj medija, istakavši da oni imaju važnu, možda čak i presudnu ulogu, kada je riječ o informiranju građana BiH o njihovim pravima koja imaju u skladu s postojećim Zakonom o zaštiti potrošača BiH.

Pomoćnica ministra trgovine i turizma RS-a Dušanka Tegeltija informirala je prisutne da su zajedno s udruženjima za zaštitu prava potrošača, kojih u RS-u ima deset, dogovarali teme i aktivnosti kojima će obilježiti Svjetski dan potrošača. 

Između ostalog, tog dana građanima RS-a dijelit će letke pomoću kojih se mogu  višeinformirati o problemima s kojima kao potrošači susreću te načinima na koje se ti problemi mogu riješiti. 

Napomenula je da RS ima svoj Zakon o zaštiti prava potrošača, koji je donijet 2012., a mijenjan 2014. i 2017. godine. 

- S pravom mogu reći da je taj Zakon ispunio mnoga očekivanja potrošača i daje mnogo veća prava nego prava opisana u Zakonu o zaštiti potrošača BiH - istakla je Tegeltija. 

Prisutnim se obratila i pomoćnica ministra u Federalnom ministarstvu trgovine Amra Vučijak, koja je ukazala na činejnicu da je informiranost i osviještenost potrošača u FBiH značajno veća nego što je bila 2006., kada je Zakon donesen. 

- To dokazuje i veliki broj obraćanja potrošača Ministarstvu, inspekcijama ili udruženjima, telefonom ili putem elektronskih medija - pojasnila je. 

Napomenula je da u FBiH postoji pet aktivnih udruženja, ali da ne postoje u svakom kantonu, a kao dodatni problem ocijenila je da također nedostaje i senzibilitet ovog sektora za djelovanje u ovoj oblasti. 

Poručila je da će Federacija u svakom slučaju podržati izmjene postojećeg ili donošenje novog Zakona na nivou BiH, jer im je cilj, kako je rekla, jednaka zaštićenost potrošača u svakom dijelu BiH.

Član Udruženja "Futura" Marin Bago naglasio je da potrošači u FBiH već sedam godina nemaju ista prava kao potrošači u RS-u, što je, po njemu, apsurd, budući da se radi o jedinstvenom ekonomskom prostoru. 

- To je stvar koja nije prihvatljiva i posljedice na terenu su mnogo teže. Veliki problem je i neinformiranost građana, upravo iz razloga što su institucije koje pružaju usluge dužne informirati građane - kazao je Bago, dodajući da problem nastaje ako to institucije ne urade na adekvatan način. 

 

Ne propustite