FUNKCIJA KALIJA U ORGANIZMU! Evo zašto je ovaj mineral neophodan za normalno funkcionisanje našeg tijela!

Objavljeno:05.12.2018 - 23:05
A A A Times Arial
Prehrana koja je obogaćena kalijem povezana je sa mnogobrojnim zdravstvenim prednostima.
 
Važnost kalija je podcijenjena. Ovaj je mineral klasificiran kao elektrolit jer je visoko reaktivan u vodi. Kada se otopi u vodi, stvara pozitivno nabijene ione. Ova posebna svojstva omogućuju provođenje struje, što je važno za mnoge procese u cijelom tijelu.
7
Zanimljivo je da je prehrana bogata kalijem povezana s mnogim zdravstvenim prednostima. Može pomoći smanjenju krvnog tlaka i zadržavanja vode, zaštititi od moždanog udara i spriječiti osteoporozu i bubrežne kamence.
1
Kalij je treći najbogatiji mineral u tijelu. Pomaže tijelu regulirati tekućinu, šalje živčane signale i regulira kontrakcije mišića.
Oko 98% kalija u vašem tijelu nalazi se u našim stanicama. Od toga 80% se nalazi u mišićnim stanicama, dok se drugi 20% može naći u kostima, jetri i crvenim krvnim stanicama. Jednom u vašem tijelu, on funkcionira kao elektrolit.
2
Kada je u vodi, elektrolit se otapa u pozitivne ili negativne ione koji imaju sposobnost provođenja  energiju. Ioni kalija imaju pozitivni naboj. Vaše tijelo koristi ovu energiju za upravljanje različitim procesima, uključujući ravnotežu tekućine, živčane signale i kontrakcije mišića. Stoga, niska ili velika količina elektrolita u tijelu može utjecati na mnoge ključne funkcije.
Na ravnotežu tekućine u tijelu utječu elektroliti, uglavnom kalij i natrij. Prehrana bogata kalijem može vam pomoći da održite dobru ravnotežu tekućine.
3
Ovaj mineral igra važnu ulogu u aktivaciji živčanih impulsa u živčanom sustavu. Oni pomažu regulirati kontrakcije mišića, otkucaja srca, reflekse i mnoge druge procese.
Razine kalija imaju značajan utjecaj na kontrakcije mišića. Promijenjene razine mogu uzrokovati slabost mišića i nepravilan rad srca.
4
Zdravstvene prednosti kalija:
Može pomoći smanjiti krvni tlak
Pomaže u zaštiti od moždanog udara
Može pomoći u sprječavanju osteoporoze
Može pomoći spriječiti bubrežne kamence
Može smanjiti zadržavanje vode u tijelu
6
Izvori kalija:
Kalij se nalazi u izobilju u mnogih cjelovitim namirnicama, osobito voću, povrću i ribi. Preporuke za optimalan unos je 3.500 - 4.700 mg kalija dnevno.
Avokado
Špinat
Slatki krumpir
Divlji losos
Suhe marelice
Nar
Kokosova voda
Bijeli grah
Banana
8
 
  
 

NAJGLEDANIJI VIDEO DANAS NA PORTALU:

Komentari - Ukupno 0

NAPOMENA - Portal Novi.ba zadržava pravo da obriše neprimjereni dio ili cijeli komentar bez najave i objašnjenja. Mišljenja iznešena u komentarima nisu stavovi redakcije web portala Novi.ba!