Zurovac: Brutalnost komentara građana na FB je mnogo veća nego 2014. godine
U prve tri sedmice online kampanje „Stop! Govor mržnje“, koju je Vijeće za štampu u BiH pokrenulo, evidentirano je 838 komentara sa neprimjerenim sadržajima, izdato je 612 upozorenja, trajno je banovano 125 korisnika, a 149 na određeni vremenski period.
Izvršna direktorica Vijeća za štampu u BiH Ljiljana Zurovac i regionalna direktorica za zapadni Balkan Instituta za mirnodopsko i ratno izvještavanje Merdijana Sadović, danas su na prvoj konferenciji za medije u okviru kampanje ukazale na važnost kampanje čija intencija je da slobodni prostor za slobodu izražavanja bude kvalitetno iskorišten.
- Želimo da damo slobodni prostor za slobodu izražavanja, komentiranja, kritičkog mišljenja na određene događaje, ali ono što dobijamo zauzvrat je vrlo često zloupotreba tog slobodno datog prostora – kazala je Zurovac.
Uz punu podršku urednika online portala Oslobodjenje.ba, Klix.ba, Radiosarajevo.ba, Nezavisne.com, Dnevnik.ba, Vijesti.ba, Sportsport.ba, 10 monitora i dva moderatora Vijeća za štampu u BiH i prate komentare posjetilaca portala i facebooka, postavljaju znak „Stop „ Govor mržnje“ ispod komentara sa sadržajima koji su podijeljeni u nekoliko kategorija.
U toku tri sedmice, navela je Zurovac, evidentirana su 404 slučaja huškanja, 54 slučaja prijetnji (puno prijetnji novinarima i ženama), 119 slučaja provokacija koje prethode govoru mržnje, 75 slučaja provokacija na vjerskoj i nacionalnoj osnovi, 183 slučaja uvreda i vulgarnosti vezane za naciju i vjeru i 129 slučaja diskriminacije, seksizma, rasizma, šovinizma i primitivizma.
Prijmetno je i to, istakla je ona, da neki portali imaju mnogo više komentara na FB nego na web portalu.
- Komentari koje ljudi postavljaju pod punim imenom i prezimenom na FB su mnogo suroviji, vulgarniji, grozniji, što je nevjerovatno, a brutalnost tih komentara je u odnosu na 2014. godinu neusporedivo veća – kazala je Zurovac.
Primjetno je i to da su neka reagiranja na Kampanju pozitivna u komentarima, a neka su negativna.
Sadović je podsjetila da se kampanjom želi educirati šira javnost koja je aktivna u komunikaciji na online medijima o tome što je govor mržnje – kako ga prepoznati, koje su opasnosti govora mržnje – posljedice koje izaziva, koje pravne posljedice i sankcije povlači govor mržnje – krivično djelo.
Cilj je i uključiti online medije, njihove osnivače, urednike i redakcije u proces suzbijanja govora mržnje, te prepoznati radi li se o 'šačici' ljudi koja širi govor mržnje ili je pak u pitanju šira masa.
Projekt se realizira u saradnji sa Institutom za mirnodopsko i ratno izvještavanje i Meida Content Menagmentom, uz podršku IOM-a i USAID-a.