PRESTANITE ILI ĆE VAS ŽESTOKO OPALITI PO DŽEPU: Vozači ovo rade svakodnevno, a nisu ni svjesni da prave prekršaj!

Automoto
PRESTANITE ILI ĆE VAS ŽESTOKO OPALITI PO DŽEPU: Vozači ovo rade svakodnevno, a nisu ni svjesni da prave prekršaj!
.

Mnogi vozači, neki iz neznanja, drugi zbog bahatog ponašanja, voze krajnjom lijevom trakom na auto-putu koja služi samo za preticanje.

Zbog toga svi koji se ne pridržavaju ovog saobraćajnog propisa moraju da znaju da je kazna za takvu vožnju 5.000 dinara ( oko 40 eura).

 srbija-autoput
 Mnogi vozači misle da ne moraju da izađu iz krajnje lijeve trake ako voze maksimalnom dozvoljenom brzinom.

''To je pogrešan stav. Nemate vi pravo da usporavate druge učesnike u saobraćaju pa čak i ako oni krše propise. Ima ko je zadužen da njih sankcioniše. Krajnja lijeva traka je preticajna traka i služi samo za to. Kad se preticanje završi, vozač je dužan da se vrati u desnu traku. Ukoliko to ne uradi onda pravi prekršaj'' - započeo je razgovor za Telegraf.rs Damir Okanović, direktor Komiteta za bezbjednost saobraćaja.

eko-autoput

Vozači koji poštuju pravilo da traka služi samo za preticanje koriste razne načine da opomenu one koji njom voze. Međutim samo je jedan ispravan. Svi drugi su ili zabranjeni ili opasni.

''Znak koji treba da se pokaže vozaču ispred, a koji se nalazi u preticajnoj traci, jeste lijevi žmigavac. To je kulturan način da se zamoli vozač da se skloni da bi drugi pretekao. Nikako ne treba da se ablenduje jer je to zabranjeno. Ono služi da se drugi učesnici u saobraćaju upozore na opasnost. Ablendovanje je nevaspitano i to nije način da se opomene vozač koji je u lijevoj traci'' - napomenuo je Okanović.

vozaci

OPASAN NAČIN OPOMINJANJA VOZAČA

Oni koji žele da se vozač ispred njih skloni u desnu traku vrlo često ne drže odstojanje. Neretko se dešava da između njihovog vozila i onog ispred razmak bude samo pet metara. To je krajnje opasno i može da dovede i do kobnih posljedica.

''Odstojanje mora da bude upola od brzine kojom se vozač kreće. Ukoliko je brzina na primer 130 kilometra na čas, onda odstojanje treba da bude 65 metara ''- ističe naš sagovornik.

autoput

Ukoliko je nekome teško da ocijeni koliko je metara udaljen od drugog vozila treba da se orijentiše na osnovu nekog objekta ili saobraćajnog znaka.

''Ako vozač ide brzinom od 130 kilometra na čas treba da prođe najmanje dve sekunde od kad je vozilo ispred njega prošlo pored znaka'' - zaključio je razgovor za Telegraf.rs.

Po Zakonu o bezbjednosti saobraćaja vozač je dužan da se kreće desnom trakom osim u slučaju preticanja i osim ako nije zauzeta vozilima koji se kreću u koloni.

auto-autocesta

Ne propustite