HAVARIJA U HRVATSKOJ, TANKER UDARIO U PRISTANIŠTE: Čuo se prasak u moru, A ONDA JE NASTAO HAOS!

Region
HAVARIJA U HRVATSKOJ, TANKER UDARIO U PRISTANIŠTE: Čuo se prasak u moru, A ONDA JE NASTAO HAOS!
.

Zbog havarije broda STI Poplar, koji plovi pod zastavom Maršalovih otoka, u luci Ploče otežana je opskrba naftom i derivatima čitave Dalmacije.

Tanker koji je u sebi imao oko 27 hiljada kubika nafte udario je u pristanište, survavši u more dio doka i aparaturu za iskrcavanje nafte i plina, koji su potonuli. Ono što je ostalo od doka, cijevi i uređaji za iskrcaj nafte također su oštećeni i trenutačno nisu za upotrebu.

ploce-6

Šteta se, tvrde stručnjaci, mjeri u milionima eura, piše Jutarnji.hr.

havarija-luka-ploce-jutarnjihr

Foto: Jutarnji.hr

Upućeniji u tu problematiku kažu da je pri manevru broda netko nešto gadno pogriješio. Jesu li to pilotari, kapetan ili remorkeri, koji su vukli brod, pokazat će istraga, koju provode Lučka kapetanija i inspekcije Ministarstva pomorstva.

luka-ploce

Budući da je pristanište uništeno, na čekanju su drugi brodovi koji ne mogu prići u Luku Ploče i iskrcati teret. Petrolov veliki brod čeka vani na otvorenom moru, ali naftu ne može iskrcati jer je dok uništen. Što će biti s tim teretom, niko ne zna. Hoće li brod uspjeti iskrcati naftu u nekoj drugoj luci, također je nepoznanica, a očekuje se dolazak još nekoliko brodova nakrcanih naftom i derivatima koji plove prema Luci Ploče.

2

Foto: Jutarnji.hr

Kako je velika potražnja za naftom ne samo u Hrvatskoj nego i u Bosni i Hercegovini i Crnoj Gori, lučka su skladišta prazna i takva će ostati tko zna koliko dugo. Riječ je o milionskim štetama koje trpe Luka Ploče i naftne kompanije, što će, prema međunarodnom pravu, morati nadoknaditi brodarska kompanija STI Poplar. No, o tome će konačnu riječ reći inspekcijske službe i stručnjaci za pomorsko pravo.

3

Foto: Jutarnji.hr

Tako se u Pločama očekuje dolazak brojnih inspekcija za istraživanje pomorskih nesreća koje će tražiti krivce, a tek nakon toga slijedi popravak doka. Međutim, dodatni je problem što je vrhunac sezone pa Ina i druge naftne kompanije ostaju bez robe. Tačnije, naftu i derivate prema jugu će morati prevoziti iz skladišta u Solinu ili Rijeci.

Također, neslužbeno se doznaje, Lučka kapetanija je protiv zapovjednika broda, ruskog državljanina, pokrenula istražne radnje.

4

Foto: Jutarnji.hr

Procjenjuje se da idućih sedam do 15 dana ovo pristanište neće moći primiti niti jedan brod, što će, prema upućenima, najviše osjetiti Crna Gora i BiH, koje se opskrbljuju preko Luke Ploče. Zbog toga tvrtke koje posluju preko Luke Ploče, kao što su Ina, Petrol i jedan od najvećih operatora u svijetu VTTI, traže privremena rješenja.

Ne propustite