Akcija, sezonsko sniženje, rasprodaja i popust: ZNATE LI KOJA JE RAZLIKA?
Prodaja proizvoda i usluga po cijenama nižim od cijena u redovnoj prodaji smatra se posebnim oblikom prodaje. Takav način prodaje obuhvaća između ostalog rasprodaju, sezonsko sniženje, akcijsku prodaju,popust... A danas vam donosimo razliku između ovih pojmova.
Sezonsko sniženje
Sezonskim sniženjem smatra se prodaja proizvoda po sniženoj cijeni nakon proteka sezone, i to najviše tri puta godišnje. Prvo sniženje započinje u razdoblju između 27. prosinca i 10. siječnja. 1. i . 15. travnja, te 10. i 25. kolovoza i može trajati najdulje 60 dana.
Ako je postotak sniženja cijena objavljen u rasponu, najveći postotak sniženja na početku sniženja ili rasprodaje mora se odnositi na najmanje petinu svih proizvoda na sniženju, odnosno rasprodaji. Također, ako trgovac nije uspio prodati sve zalihe u dućanu, može ih nastaviti prodavati po sniženoj cijeni, ali to ne može reklamirati kao sezonsko sniženje.
Proizvod s greškom
Proizvode s greškom trgovac mora fizički odvojiti te jasno, vidljivo i čitljivo obilježiti na proizvodu ili na prodajnom mjestu da je riječ o prodaji proizvoda s greškom, te mora upoznati potrošača u čemu se sastoji greška na proizvodu.
Ako je trgovac jasno ukazao na grešku, za kupljenu robu ne možete tražiti povrat novca.
Akcijska prodaja
Akcijska prodaja je prodaja određenih proizvoda jednog proizvođača u razdoblju ne duljem od 30 dana po cijeni koja je niža od cijene tog proizvoda u redovnoj prodaji. Proizvod mora biti jasno, vidljivo i čitljivo označen riječima "akcija" ili "akcijska prodaja". Pri oglašavanju akcijske prodaje trgovac je dužan navesti i njezino trajanje.