Doktori kažu da ovi hormoni uzrokuju debljanje i tvrde da se to može spriječiti

Objavljeno:12.06.2018 - 15:53
A A A Times Arial

Debljanje je često povezano s prejedanjem i može biti uzrokovano raznim hormonima koji su uznemireni. Dok je dobivanje težine lako, gubljenje to nije. Različiti uzročnici poput stresa, dobi, gena i loših životnih izbora mogu uzrokovati hormonsku neravnotežu koja dovodi do pretilosti.

Ovo je 9 hormona koji uzrokuju neravnotežu u tijelu, što rezultira povećanjem težine. Također ćemo vam reći kako možete čuvati te hormone. Obavezno nastavite čitati!

Hormoni štitnjače

 

1

Štitnjača je u podnožju naših vrata. Proizvodi hormone T3, T4 i kalcitonin koji su odgovorni za održavanje metabolizma tijela. Nedovoljna proizvodnja tih hormona dovodi do hipotireoze. Hipotireoza je često povezana s povećanjem tjelesne težine uglavnom zbog akumulacije vode u tijelu, a ne masnoća, što čini osobu dojmljivom.

Kako ga izbjeći:

Konzumirajte jodiranu sol.
Jedite dobro kuhanu hranu i izbjegnite sirovo povrće.
Uzmite vitamin D dodatke.
Konzumirajte hranu bogatu sadržajem cinka, kao što su kamenice i sjemenke bundeve.

Insulin

 

2

Inzulin je hormon koji luči gušterača. Pomaže da nosi glukozu u stanice da se koristi kao energija ili da se pohrani kao mast, čime se održava razina glukoze u krvi. Prekomjerna potrošnja prerađene hrane, nezdravih zalogaja, alkohola ili umjetno zaslađenih napitaka može dovesti do razvoja tijela otpora na inzulin.

To uzrokuje da stanice mišića ne prepoznaju inzulin vezane na glukozu, što rezultira zadržavanjem glukoze u krvotoku. To uzrokuje špicu u razinu šećera u krvi što dovodi do debljanje i dijabetesa tipa 2.


Kako ga izbjeći:

Konzumirajte zeleno lisnato povrće, sezonsko voće i sezonsko povrće.
Da biste poboljšali razinu omega-3 masnih kiselina, konzumirajte masnu ribu, orašaste plodove, maslinovo ulje, laneno sjeme.
Pijte najmanje 4 litre vode svaki dan.
Započnite s radom najmanje 4 sata tjedno.
Izbjegavajte alkohol, kasnu noćnu grickalicu, gazirana i umjetno zaslađena pića.

Krtizol

 

3

Kortizol je hormon kojeg izlučuju nadbubrežne žlijezde kada ste depresivni, tjeskobni, stresirani, nervozni, ljuti ili fizički ozlijeđeni. Njegova je primarna funkcija smanjiti razinu stresa povišenjem razine šećera u krvi, suzbijanjem imunološkog sustava i pomaganjem u metabolizmu masnoća, bjelančevina i ugljikohidrata. No s obzirom na naše često loše životne izbore, naše tijelo može biti u stalnom stanju stresa, što dovodi do izlučivanja kortizola koji je štetan našem cjelokupnom zdravlju pomažući visceralnom taloženju masti i potiče sazrijevanje masnih stanica.

Kako ga izbjeći:

Dobivajte najmanje 8 sati sna svake noći.
Izbjegavajte obrađenu hranu, duboku prženu hranu i alkohol.
Pripremite duboko disanje, jogu i meditaciju najmanje jedan sat svaki dan. Pomaže u smanjenju razina stresa.
Provedite vrijeme sa svojom obitelji i bliskim prijateljima. Nema boljeg načina za odmotavanje!

Testosteron

4

Testosteron se često smatra muškim hormonom, ali ga izlučuju i ženke. Pomaže u spaljivanju masnoća, jačanju kostiju i mišića te poboljšanju libida. Dob i visoki stres mogu uzrokovati značajno smanjenje razine testosterona u žena, što dovodi do gubitka gustoće kostiju, gubitka mišićne mase i pretilosti.

 

Kako ga izbjeći:

Redovito vježbajte. Pomaže u poboljšanju razina testosterona.

Izbjegavajte alkohol.

Konzumirajte dodatke bjelančevinama.

Uključite hranu bogatu vlaknima kao što su cjelovite žitarice, sjemenke bundeve i flaxseed u svojoj prehrani.

Progesteron

 

5

Razina progesterona i estrogena treba biti uravnotežena u tijelu kako bi bila ispravno funkcionirana. Razine progesterona mogu se smanjiti zbog raznih razloga kao što su stres, uporaba kontracepcijskih pilula, menopauza itd. To može dovesti do debljanja i depresije.

Kako ga izbjeći:

Redovito vježbajte.
Pokušajte s meditacijom.
Izbjegavajte stres.
Estrogen

 

6

Estrogen je primarni ženski spolni hormon. Svaka neravnoteža u razinama estrogena u tijelu može dovesti do povećanja težine. Visoka razina estrogena u tijelu može biti posljedica prekomjerne proizvodnje hormona ili zbog prehrane bogate estrogenom.

Kada se razina estrogena popne, stanice koje proizvode inzulin se naglašavaju. To vam čini otporno na inzulin, što uzrokuje porast razine glukoze u krvi i dovodi do porasta težine.

Žene u premenopauziji imaju niže razine estrogena. Kako bi se nadopunio opskrbu estrogenom, tijelo počinje tražiti druge izvore koji proizvode estrogen. Jedan takav izvor su masne stanice. Kada se razine estrogena puste, tijelo počinje pretvarati sve raspoložive izvore energije u masnoću kako bi nadopunila razinu glukoze. To dovodi do povećanja težine.

Kako ga izbjeći:

Konzumirajte cjelovite žitarice, svježe povrće i voće.
Izbjegavajte alkohol.
Redovito vježbajte.
Izbjegavajte prerađeno meso.
Leptin

7

Leptin je hormon koji regulira ravnotežu energije u tijelu sprečavanjem gladi. No, kada jedemo hranu bogatu šećerom, pretjerana isporuka fruktoze pretvara se u masnoću koja se deponuje u jetru, trbuhu i drugim dijelovima tijela. Te masne stanice luče leptin.

Kako se sve više i više leptina izlučuje, tijelo postaje desenzitizirano. To uzrokuje da mozak prestane primati signale kako bi izbjegao prehranu.

Kako ga izbjeći:

Izbjegavajte hranu bogatu šećerom. Ne konzumirajte više od 3 porcije voća dnevno.
Upotrebljavajte tamnozelene lisnato povrće.
Izbjegavajte obrađenu hranu.
Dobiti odgovarajući san. Preporuča se 7-8 sati dnevnog sna.
Držite se hidratiziran!

Grelin

8

 

Otkrivena prvenstveno želuca, ghrelin je poznat kao hormon gladi. Ghrelin potiče apetit i povećava taloženje masnoća. Ghrelin razine su također visoke kada su ljudi na strogoj prehrani ili tijekom gladovanja.


Kako ga izbjeći:

Redovito vježbajte.
Jedite svaka 2-3 sata.
Pijte 1 ½ šalice vode 20 minuta prije jela.

Jedite svježe voće, povrće i hranu bogatu sadržajem bjelančevina.

Melatonin

 

9

Melatonin je hormon koji regulira san i budnost. Dok spavamo, tijelo oslobađa hormone rasta koji pomažu tijelu da ozdravi, poboljšava sastav tijela i izgrađuje mišiće. Ali ako ne dobijemo pravilan san, ovaj proces ozdravljenja postaje poremećen uzrokujući stres i na kraju dovodi do povećanja debljanja izazvanu upalom.

Kako ga izbjeći:

Nemojte jesti kasno noću ili tek prije odlaska u krevet.
Dobiti dovoljno spavanja.
Spavaj u tamnoj i hladnoj sobi.
Isključite sve gadgete prije spavanja.
Iako neki od tih hormonskih imena mogu zvučati komplicirano, sigurni smo da ste do sada shvatili koji je hormon vjerojatno da će vam povećati težinu. Javite nam u komentarima u nastavku.

  
 

NAJGLEDANIJI VIDEO DANAS NA PORTALU:

Komentari - Ukupno 0

NAPOMENA - Portal Novi.ba zadržava pravo da obriše neprimjereni dio ili cijeli komentar bez najave i objašnjenja. Mišljenja iznešena u komentarima nisu stavovi redakcije web portala Novi.ba!