UPOZORENJE: Prestanite raditi OVE stvari prije spavanja ako želite dobiti dobar noćni odmor

Objavljeno:28.05.2018 - 12:01
A A A Times Arial

Prema statističkim podacima, gotovo 27% ljudi ima stalnih problema s usnama i 73% ljudi suočava se s ovim problemom povremeno. No uzroci lošeg sna nisu uvijek povezani s zdravstvenim problemima. Neke večernje navike koje nam izgledaju prilično normalno mogu imati negativan utjecaj na naš san i čak izazvati nesanicu.

Svijetla strana okupila je neke stvari koje biste trebali prestati raditi prije spavanja ako želite dobiti dobar noćni odmor.

9. Pušenje

 

c

Kao i kofein, nikotin ima stimulativni učinak na naše tijelo. Povećava otkucaje srca i krvni tlak i stimulira aktivnost mozga. Svi ovi procesi ne pridonose zdravom snu. Čak i ako zaspate, kvaliteta vašeg sna neće biti zadovoljavajuća: pušači imaju veću vjerojatnost da pate od nesanice od ljudi koji ne puše. Ako ne želite prestati pušiti, pokušajte ne pušiti 1,5 sata do 2 sata prije nego što odete u krevet. Pomoći će vam da brže zaspustite i vaš san će biti zdraviji.

8. vježbanje

 

c1

Općenito, vježbanje ima dobar učinak na naš san jer to može pomoći da zaspite brže i ublažava stres. Ali to radi samo ako završite svoje vježbanje 3-4 sata (ili čak 6 sati) prije nego što odete u krevet. A ako ste se upravo vratili iz teretane i idete ravno u krevet, vaše probudeno tijelo neće vam dopustiti da spavate - pogotovo ako uzmete vrući tuš koji pobuđuje živčani sustav.

7. Pijenje vode

 

c2

Mala količina tekućine prije spavanja je dobra za vaše tijelo. Ali ako pijete previše vode, vjerojatno ćete se probuditi noću i imati vrećice pod vašim očima ujutro. To ne znači da morate prestati piti vodu navečer: samo trebate eksperimentirati i saznati odgovarajuću količinu tekućine koja neće uzrokovati takve probleme. Liječnici kažu da se, obično, stakla i pola vode smatraju standardom za većinu ljudi.

6. Biti uključen u kreativne aktivnosti

 

c4

Umjetnost se često smatra dobrim načinom odmora, ali to nije sasvim točno kada se radi o vrsti odmora koji vam je potreban prije spavanja. Ako nacrtate, pišete ili reproducirate instrument, vaš mozak će biti vrlo aktivan. Zato, ako ostanete prekasno, vjerojatno ćete ostati do jutra.

Kreativne aktivnosti zahtijevaju mnogo napora. Da se smiri, mozak treba neko vrijeme. Zato je bolje izbjegavati veliku aktivnost mozga jedan sat prije nego što odete u krevet: umjesto toga možete pročitati knjigu ili meditirati.

5. Korištenje elektroničkih uređaja

 

c5

Preporuča se isključivanje prijenosnog računala i telefona jer ti uređaji emitiraju svjetlo koje je loše za vaš san. Također je bolje izbjegavati upotrebu telefona za čitanje knjige prije spavanja. Umjesto toga, odaberite tiskanu knjigu ili poseban elektronički uređaj koji je manje štetan za vaše oči i spavanje.

Također biste trebali prestati raditi navečer, inače, postoji velika šansa da ćete provesti nekoliko sati ležanja u krevetu i razmišljate o svim zadacima. Umjesto toga, očistite svoj um, izradite plan za sutra i zapišite ga.

4. Uzimanje tableta

 

c6

Ako se bojite da ne možete zaspati, možete uzeti samo tablete za spavanje. Bolje je uzimati druge lijekove u prvom dijelu dana. Neki antidepresivi imaju učinak tableta za spavanje, a neki samo upućuju na naš živčani sustav. Usput, analgetici također ne pridonose zdravom snu.

Ako morate uzeti određene pilule, zatražite od liječnika najbolje vrijeme za to. Također biste se trebali upoznati sa svim nuspojavama jer većina uzrokuje poremećaje spavanja.

3. Osjećaj nervoze

 

c7

Olujne emocije ne pridonose pravilnom spavanju. Ako volite gledati vijesti ili raspravljati s nekim na internetu prije nego što odete u krevet, nemojte se iznenaditi ako ne možete zaspati. Čak i više neškodljivih stvari mogu uzrokovati probleme sa spavanjem: na primjer, zastrašujuću ili tužnu knjigu. Pozitivne emocije u ovom slučaju nisu tako dobre jer možete biti previše uzbuđeni nakon važne nogometne utakmice ili zanimljivog razgovora s prijateljem da odete u krevet.

Morate se pobrinuti da vaš um bude mirno i opušteno prije no što spavate. Pokušajte se nositi sa svime što uzrokuje snažne emocije najmanje sat vremena prije odlaska u krevet.

2. Koristeči vruć tuš

c8

1. Spavanje s kućnim ljubimcima

c9

Novi.ba

  
 

Komentari - Ukupno 0

NAPOMENA - Portal Novi.ba zadržava pravo da obriše neprimjereni dio ili cijeli komentar bez najave i objašnjenja. Mišljenja iznešena u komentarima nisu stavovi redakcije web portala Novi.ba!