INTERVJU/Amra Hašimbegović, direktorica kompanije Global Market Solutions: Država bi procvjetala kada bi se poduzetnici rasteretili brojnih nameta

Bosna i Hercegovina
INTERVJU/Amra Hašimbegović, direktorica kompanije Global Market Solutions: Država bi procvjetala kada bi se poduzetnici rasteretili brojnih nameta
Amra Hašimbegović vlasnica je i direktorica kompanije Global Market Solutions koja se bavi istraživanjem tržišta i poslovnim savjetovanjem. Već neko vrijeme je u privatnom biznisu, a još kao student aktivno je učestvovala na projektima marketing istraživanja kao saradnik pri fakultetu.

Amra Hašimbegović vlasnica je i direktorica kompanije Global Market Solutions koja se bavi istraživanjem tržišta i poslovnim savjetovanjem. Već neko vrijeme je u privatnom biznisu, a još kao student aktivno je učestvovala na projektima marketing istraživanja kao saradnik pri fakultetu.

Danas iza sebe ima više od deset godina uspješne karijere, a za naš portal govorila je o svom poslovnom putu, diplomskom radu koji je proglašen je najboljim u 2004. godini, poslovnom eventu Bussines cafe, a za čitatelje našeg portala podijelila je i nekoliko korisnih savjeta za bolje i efikasnije upravljanje vremenom.

Intervju pročitajte u nastavku:

 

NOVI.BA: Vlasnica ste i direktorica bh. agencije „Global Market Solution“, a iza Vas je već više od deset godina uspješne karijere. Za početak, možete li nam reći kada je započeo Vaš poslovni put i kako je došlo do toga da pokrenete privatni biznis?

AMRA HAŠIMBEGOVIĆ: Moj poslovni put počinje jako davno, kada još kao srednjoškolka dobijam angažman od jedne regionalne TV kuće da uređujem i vodim jedan magazin za mlade. To iskustvo meni otvara brojne vidike i polja kreativnosti vlastite budućnosti. Kao student, također sam radila jako puno poslova. Nisam nikada bila jedan od onih studenata kojima je jedina okupacija fakultet. Paralelno sam uvijek bila aktivna i kroz razne civilne sektore, pomoć drugim ljudima, zarađivanje studentskog novca, radeći pri fakultetu u nekom analitičkom centru. Kada sam u konačnici dobila svoj prvi profesionalni angažman, shvatila sam da je pravo dosadno da radim fiksno radno vrijeme, odnosno izvršavati i implementirati vizije svojih nadređenih. Tako da već u nekoj 26. godini odlučujem se za pokretanje vlastitog biznisa, jer sam smatrala da ću imati više slobode, da ću upravljati vlastitim vremenom. Već tada postajem majka, dobijam svoje prvo dijete i trebala mi je ta sloboda, sloboda da ukoliko želim biti sa svojim djetetom ujutro, da tek kasno navečer mogu raditi. Takav ritam mi je u tom vremenu odgovarao i to me inspirisalo da kao jako mlada žena krenem u poduzetničke vode.

amra-hasimbegovic2

NOVI.BA: Kako izgleda jedan Vaš radni dan? S kakvim se izazovima svakodnevno susrećete?

AMRA HAŠIMBEGOVIĆ: Moj radni dan izgleda poprilično nekonvencionalno. Naravno, počinje ranim jutarnjim buđenjem, zatim meditacijom. Ono što je jako bitno napomenuti jeste da dan nikada ne počinjem kafom, već doručkom. Mislim da je to ono što i dalje čuva moje zdravlje, bez obzira na količinu obaveza i stresa sa kojim se svakodnevno susrećem. Budući da sam i majka troje djece, u ovom trenutačnom njihovom dobnom uzrastu sam i organizator njihovog vremena i života, sve dok sami ne usvoje neke zdrave navike. Nakon toga ide pregledavanje e-maila, obavljanje dogovorenih sastanaka... Nakon toga slijedi porodični ručak kući, razgovor i druženje sa djecom i užom porodicom, razgovor o našim narednim aktivnostima i već je tu i priprema za sljedeći dan. Dan prije razmišljamo šta ćemo sutra, od toga šta ćemo jesti, do toga gdje ćemo provesti neke svoje slobodne aktivnosti. Poprilično smo svi zauzeti, dvoje djece su školarci u pubertetu, koji imaju jako puno vlastitih obaveza, što sportskih, što vlastitog socijalnog života, tako da je dan poprilično haotičan. Ali, to je moj život i kao takav meni poprilično dobro odgovara i na njega sam naviknuta.

 

NOVI.BA: Vaš diplomski rad proglašen je najboljim u 2004. godini, te objavljen u zborniku radova Ekonomskog fakulteta u Sarajevu. Možete li nam nešto reći o samoj temi koju ste istraživali?

AMRA HAŠIMBEGOVIĆ: U vremenu kada sam završavala Ekonomski fakultet u Sarajevu, jedan od glavnih kanala prodaje bio je "infomercials", odnosno teleshop. Na svim mogućim televizijima, na svim mogućim programskim šemama smo svjedočili tome. Ja sam se bavila učinkovitošću ove vrste prodaje na svijest potrošača. Obzirom da perfekcionista u životu, duže vremena sam radila svoj diplomski rad od ostalih kolega u generaciji. Moj diplomski se razvukao tad na šest mjeseci, ali vrijedilo jer, jer je u to vrijeme proglašen najboljim diplomskim radom i dobila sam tada kao nagradu od fakulteta iznos od 500 KM, što je tada bilo jako veliko. Samim tim sam izvukla i pouku da sve što uzmemo i sve što radimo trebamo pokušati da uradimo najbolje što možemo i dati najbolje od sebe, a rezultat će kad tad doći.

 

NOVI.BA: Početkom ovog mjeseca održan je 20. Business cafe u organizaciji agencije Global Market Solutions, a gdje se na jednom mjestu okupilo više od 30 uspješnih bh. poduzetnika i poduzetnica. Kako poduzetnici ocjenjuju poduzetničku klimu u našoj zemlji? Šta je potrebno za uspjeh?

AMRA HAŠIMBEGOVIĆ:  U januaru smo slavili četiri godine postojanja Business cafe-a, kao posebnog poslovnog eventa u Bosni i Hercegovini koji slavi pozitivnu poduzetničku klimu, koji predstavlja skrivene heroje Bosne i Hercegovine. Tako mi nazivamo poslovne ljude u Bosni i Hercegovini, koji su zaista vlastitim trudom i radom postogli najbolje rezultate u ovoj državi. Želimo biti kontranaslov skandaloznim naslovima u novinama, gdje ukoliko ste poduzetnik i to uspješan, možete to postići isključivo ukoliko ste lopov ili eventualno izrabljujete uposlenike. Vjerujte, u Bosni i Hercegovini zaista ima dobrih kompanija koje pariraju evropskim, koje isključivo izvoze za evropsko tržite. Imate jako puno uspješnih žena koje su napravile zavidne poslovne rezultate. Zaista smo ponosni na ovaj poslovni event, jer smo uspjeli nagovoriti jako puno poslovnih ljudi da budu naši gosti, ali i činjenica da smo ušli u petu godinu postojanja. To već postaje tradicija, jedan poseban poslovni urbani event koji se konstantno ponavlja i ima svoj kontinuitet.

Kada je poduzetnička klima u Bosni i Hercegovini u pitanju, svima je bolna tačka zakonska regulativa za strane investitore, zakonska regulativa za domaće investitore, preveliki porezni nameti... Uprkos tome, ljudi vole svoju zemlju, u njoj ostaju, u njoj razvijaju svoje poslovne ideje, ali sigurno je da bi cijela država procvjetala kada bi se poduzetnici rasteretili brojnih nameta kojima ih država opterećuje.

NOVI.BA: Agencija Global Market Solutions je od 2006. godine počela sa pružanjem usluge Mystery Shopping, a danas je proširila poslovanje na oblasti poslovnog savjetovanja. Kolika je potreba za mystery shopping-om u BiH? Na koji način ovaj poslovni alat može unaprijediti poslovanje?

AMRA HAŠIMBEGOVIĆ: Počeli smo kao agencija specijalizirana za mjerenje kvaliteta usluge, smatramo da smo i danas lideri kada je u pitanju ova industrija u Bosni i Hercegovini. Proširili smo se na poslove poslovnog savjetovanja, jer putem mjerenja kvaliteta usluge možemo prepoznati najslabije karike naših klijenata, kada je u pitanju prodaja, komunikacija, usluživanje klijenata i kupaca, pa se na to prirodno nadoveže i savjetovanje. Mjerenje kvaliteta usluge je poseban poslovni alat koji objektivno mjeri nivo kvaliteta usluge kojim kompanija opslužuje svoje kupce. Najbolnija tačka u Bosni i Hercegovini, čega se sam kupac boji kada nešto kupi, jeste ukoliko dođe do problema kako da reklamira proizvod. Mi smo jako daleko u odnosu na Evropu, ali i na ostatak svijeta kada je u pitanju reklamacija proizvoda. Ovaj alat se koristi da bi prvo prepoznali najslabije karike unutar usluživanja kupca, a samim tim ukazivanje i davanje imputa za unapređivanje kvaliteta usluge. Ovo nije špijunaža, niti je cilj da se okrive uposlenici. Cilj je da se pronađe slaba tačka i da se pomogne uposlenicima, kompanijama, da unaprijede svoj rad.

 

NOVI.BA: Često se mnogi pitaju kako da pobijede u utrci sa vremenom i posao obave bez kašnjenja. Imate li neke savjete za bolje i i efikasnije upravljanje vremenom?

AMRA HAŠIMBEGOVIĆ: Vrijeme ne možemo pobijediti, vremenu se možemo samo prikloniti. To su vam kao talasi, moramo naučiti dobro surfati. Baš kao surferi na talasima, tako i mi moramo naučiti kako da izdržimo padove i uspone, u toku sedmice imamo burnijih i mirnijih dana, i moramo naučiti kako da "surfamo". Nikada ne možemo do kraja isplanirati naš sljedeći dan, ali možemo jako puno utjecati na njega i unaprijed se spremiti za nadolazeću sedmicu, za nadolazeći dan, isplanirati vrijeme, isplanirati događaj i pokušati da se držimo rasporeda koji smo sebi zadali kako bismo povećali vlastitu učinkovitost. Moramo shvatiti da mi nismo vladari vremena u potpunosti, da će doći do iznenadnih promjena i da te promjene koje dođu imaju svoju svrhu i trebaju da se dogode, a njihovu svrhu često saznamo tek nakon određenog vremena. Najbolje je pokušati unaprijed planirati naredni dan i pokušati uploviti u te talase.

amra

 

NOVI.BA: Šta su prema vašem mišljenju najvažniji izazovi marketinga u narednim godinama? Šta donosi budućnost marketinga?

AMRA HAŠIMBEGOVIĆ: Marketinški izazovi u narednim periodima, odnosno decenijama koje slijede, najčešće će se odnositi na težinu izbora pravih kanala komunikacije. Izazovi jesu za kompanije kako da nabolje naprave komunikacijsku platformu prema krajnjem potrošaču, zato što će ponuda biti sve šira i šira, mogućnosti sve veće i veće, samim tim i teže za odlučiti koji je najefektivniji kanal komunikacije. Moja preporuka kompanijama jeste da rastu korak po korak, da redovno traže mjerne pokazatelje kanala komunikacije, da mogu efikasno targetirati i prenijeti poruku njihovom krajnjem kupcu.

 

NOVI.BA: Koje su vaše lične i profesionalne ambicije, gdje vidite sebe u budućnosti?

AMRA HAŠIMBEGOVIĆ: Što se tiče planova za budućnost, jedno je sigurno: šta god budem radila kao krajnja korist biće poboljšanje i unapređenje društvene zajednice u našoj državi. Koji god posao da radim, on mora imati društvenu osvještenost, jer u konačnici profit sam po sebi ne može biti cilj ukoliko ga ne utrošimo, ne reinvestiramo u dobrobit naše države. Želja mi je da maksimalno razvijemo i poradimo na poslovnom networkingu u Bosni i Hercegovini. Business cafe se širi, sada je u Banjaluci, uskoro u Tuzli, postoje neke naznake da bi mogao biti i u Mostaru. Global Market Solution će nastaviti svoj rad, naš moto je da ne možemo mjeriti kvalitet usluge, a da ga i sami ne pružamo.

Ne propustite