Sarajevski sporazum ne znači formiranje vlasti

Bosna i Hercegovina
Sarajevski sporazum ne znači formiranje vlasti
To da samo postoji vlast nije nikakav korak naprijed, već ona mora biti stabilna, otvorena i šira da može donijeti rezultate, kazao je u intervjuu za "Glas Srpske" ambasador Jonathan Moore, šef Misije OSCE-a u BiH.

To da samo postoji vlast nije nikakav korak naprijed, već ona mora biti stabilna, otvorena i šira da može donijeti rezultate, kazao je u intervjuu za "Glas Srpske" ambasador Jonathan Moore, šef Misije OSCE-a u BiH. Dodaje da potpisani sporazum između SDA, DF-a i Saveza za promjene ne znači formiranje vlasti.

Kako komentarišete sporazum SDA, DF-a i Saveza za promjene koji je u BiH izazvao burne reakcije?

Davno smo rekli da želimo formiranje stabilne i uspješne vlasti na svim nivoima u BiH. Izgleda da je to korak unaprijed, ali to ne znači formiranje vlasti, zbog toga što moraju dobiti saglasnost i podršku HDZ-a BiH, a od Dragana Čovića još nismo čuli odgovor. Važno je da ljudi sarađuju, ali posebnih zaključaka nemam još kada je riječ o tome kada će biti formirana vlast na nivou BiH.

Partije Saveza za promjene u Narodnoj skupštini RS imaju 36 poslanika, što nije dovoljno za formiranje vlasti u RS. Da li se sarajevskim sporazumom sa Savezom za promjene pokušava uvesti nestabilnost u RS i, kako neki vole reći, disciplinovati predsjednik RS?

Sumnjam da je to tako. Nije to njihova motivacija. Mislim da će na kraju krajeva biti stabilna vlast i u RS, a koje stranke će biti u toj koaliciji, ne znam. Ima mnogo razgovora i prijedloga, mnogo mogućnosti. Ne znam kakva će biti uloga manjih stranaka, uključujući i koaliciju "Domovina", ali to nije još nikome jasno.

Reakcije na sporazum su veoma podijeljene jer je prilikom razgovora zamjenika predsjednika SDA Bakira Izetbegovića sa liderima HDZ-a BiH Draganom Čovićem i SNSD-a Miloradom Dodikom rečeno da će vlast formirati od dna prema vrhu. Sada su SDA, DF i Savez za promjene sporazumom stvari okrenuli naopako. Da li Izetbegović pokušava da izigra i Čovića i Dodika?

U FBiH je posebno važno imati paket i za kantonalne vlasti. Imamo deset kantona i situacija je u nekim komplikovanija nego u drugim. U Posavini i u Kantonu deset je situacija komplikovanija i u njima ima mnogo srpskih povratnika. Svi moraju biti uključeni u kantonalne vlasti.

Izbjegli ste odgovor na pitanje?

Ne mislim da je to namjera ovog prijedloga. Razgovori se moraju produžiti. Mislim da nisu varali ni Dodika ni Čovića. Ovaj prijedlog nije okvir. Čekamo kako će ići dalje, a oni moraju imati više partnera.

Pošto je Dejtonski sporazum jasno pozicionirao ulogu RS, da li se ovakvim odnosom političkih snaga u BiH, gdje se iz Sarajeva igra sa slabijim igračima u RS, zlonamjerno slabi njena pozicija?

Teoretski moguće je mnogo stvari promijeniti, ali sa dvije trećine u Predstavničkom domu Parlamenta BiH. To uključuje i RS i njene predstavnike. Iz tih razloga, kao što sam i ranije rekao, Dejtonski okvir sa dva entiteta je potpuno čvrst i sumnjam da će iko ko je ozbiljan pokušati to da promijeni. U sastavu Ustava, što se tiče međunarodnih standarda, ne dolazi u obzir govoriti i špekulirati o statusu entiteta. Ustav se može promijeniti samo ako u Parlamentu BiH postoji dvotrećinska većina. U vezi sa slučajem "Sejdić i Finci" od RS smo već čuli konkretan prijedlog i to se može brzo riješiti. To smo čuli i od predsjednika Dodika. Koliko znam, i Bosić i Ivanić imaju iste stavove. Što se tiče odluke "Sejdić i Finci" situacija je daleko komplikovanija u FBiH nego što je u RS.

Ne propustite