UNHCR ukazuje na kritičan nesrazmjer u obrazovanju djevojčica izbjeglica
Novi izvještaj UNHCR-a "Sad je red na nju” ukazuje na kritičan nesrazmjer u obrazovanju djevojčica izbjeglica, te na to da će samo polovina djevojčica srednjoškolskog uzrasta vjerovatno upisati školu u odnosu na dječake istog doba, iako djevojčice i djevojke čine polovinu izbjegličke populacije školskog uzrasta.
Širom svijeta, školska vrata se znatno teže otvaraju izbjegličkoj djeci nego njihovim vršnjacima iz domicilne populacije. Djevojčice izbjeglice još teže nalaze i zadržavaju mjesto u školskim klupama. Kako odrastaju one se sve više suočavaju s marginalizacijom, a rodni nesrazmjer u srednjim školama se širi.
- Vrijeme je da međunarodna zajednica prepozna nepravdu uskraćivanja obrazovanja za djevojke i žene izbjeglice - rekao je Filippo Grandi, visoki komesar UN-a za izbjeglice, te dodao da su nalazi ovog izvještaja globalni poziv za buđenje.
Izvještaj UNHCR-a otkriva da društvene i kulturne norme često dovode do toga da dječaci imaju prioritet u odnosu na djevojčice kada je u pitanju školovanje.
Grandi smatra da pronalaženje rješenja za izazove s kojima se suočavaju djevojčice izbjeglice u njihovoj namjeri da idu u školu, zahtijeva djelovanje u svim sferama - od nacionalnih ministarstava obrazovanja do institucija za obuku nastavnika, u zajednicama i učionicama.
- Postoje ogromne barijere koje se trebaju prebroditi. Pozivamo sve zemlje da nam se pridruže u međunarodnom naporu kako bismo preokrenuli ovaj trend – kazao je Grandi.
Postoji i hitna potreba za zapošljavanjem i obukom više žena nastavnica iz izbjegličkih i primateljskih zajednica.
Također izvještaj navodi da kvalitetno obrazovanje predstavlja vid zaštite djevojčica, smanjuje mogućnost eksploatacije, seksualnog nasilja i rodnog nasilja, tinejdžerske trudnoće i problema maloljetničkih brakova, a opala bi i stopa smrtnosti djece od dijareje, malarije i upale pluća.
- Ako nastavimo zanemarivati obrazovanje djece izbjeglica, očigledno je da će se posljedice osjećati generacijama - rekao je Grandi i poručio da prioritet treba dati obrazovanju djevojčica izbjeglica.
Samo 61 posto djece izbjeglica ima pristup osnovnom obrazovanju, u poređenju s međunarodnim prosjekom od 91 posto. Na nivou srednjeg obrazovanja, 23 posto izbjeglica adolescenata pohađa školu, u poređenju s 84 posto na globalnom nivou, saopćeno je iz UNHCR-a.