ZIMI PUŠTATE AUTO DA RADI U LERU KAKO BI SE ZAGRIJALO? Niste ni svjesni kakvu grešku pravite!
Poznato je kako većina automobila teško podnosi zimske uslove vožnje, a to dodatno otežavaju neki naši pogrešni postupci.
Naime, većina kada su temperature niske prvo pusti da auto malo radi u mjestu kako bi se zagrijao. Međutim, čini se da taj postupak autu više šteti nego koristi, prenosi Business Insider.
Auto trkač Stephen Ciatti objasnio je kako držanje motora u praznom hodu po velikoj hladnoći, osim što uzalud troši gorivo, oduzima ulje nekim dijelovima motora kojima je ono ključno, naročito cilindrima i klipovima.
Pod normalnim uslovima, motor radi na mješavinu zraka i para goriva. Kad ta mješavina uđe u cilindar, klip ju komprimira pri čemu – vrlo pojednostavljeno – dolazi do izgaranja koje onda pokreće motor.
No kad je vani hladno, gorivo će puno teže isparavati. Automobil će to kompenzirati dodajući više goriva u onu mješavinu zraka i para goriva (Ciatti to naziva ‘running rich’) i tada počinju problemi.
‘Problem je u tome što dodajete više goriva u komoru za sagorijevanje pri čemu nešto goriva može dospjeti na njezine stijenke. Gorivo (benzin) je izvrsno otapalo koje može isprati ulje sa stijenki komore što može izazvati oštećenja ako motor u hladnim uvjetima radi u leru kroz duži vremenski period’, objašnjava Ciatti.
‘S vremenom nedostatak ulja može dovesti do oštećenja cilindra i klipova i to praktički znači smrt motora.’
Suprotno popularnom vjerovanju, puštanje auta da po hladnoći radi u leru dok se ne zagrije ne produžuje život motora. Naprotiv, skraćuje ga.
Srećom, ovo se događa samo kad je gorivo jako hladno. No čim se zagrije na temperaturu od oko 4 stupnja Celzija, auto počinje trošiti normalne količine goriva.
Mogli biste zbog toga pomisliti da će puštanje auta da radi u leru riješiti ovaj problem. Ali nemojte brkati topao zrak iz ventilacije s toplim motorom. Rad u leru je zapravo uzrok svih problema.
Najbrži način da brzo ugrijete motor je da odmah započnete vožnju.
Možda ste nekad čuli i da ulje u servo volanu može biti prehladno, no Ciatti odbacuje i tu tvrdnju:
‘I ulje ćete brže zagrijati ako mu dopustite da radi upravo ono čemu je namijenjeno. Trebalo bi mu biti dovoljno već 30 sekindi ili jedna minuta. Pumpa za ulje će u početku možda proizvoditi čudne zvukove, ali puštanje auta da radi u leru pet ili deset minuta neće učiniti ništa ulju servo volana. Nećete postići ništa ukoliko ne mičete volan i on stoji na mjestu.’
U početku budite nježni s papučicom gasa. Autu je potrebno oko 15 minuta (ovismo o uvjetima vožnje) da postigne normalnu radnu temperaturu. Ako silovito stišćete gas i jurite čim ste upalili auto, stvarate nepotrebni stres.
Osim toga, ako jurite odmah nakon što ste upalili auto, potrošit ćete i do 12 posto više goriva da biste prešli jednaku udaljenost.