Auto se NE PERE samo da bi IZGLEDAO ČISTO! Ovo je još VAŽNIJI RAZLOG, NAROČITO ZIMI!

Automoto
Auto se NE PERE samo da bi IZGLEDAO ČISTO! Ovo je još VAŽNIJI RAZLOG, NAROČITO ZIMI!
.

Automobil se ne pere samo da bi spolja izgledao čisto! To je samo jedan od efekata pranja, a poenta je uklanjanje prljavštine, i to ne radi estetike, već zbog toga što nečistoće loše utiču na brojne dijelove vozila. Tokom zimskog perioda automobil je češće zaprljan mnogo većom količinom nečistoća.

Tokom ljeta riječ je uglavnom o prašini i eventualno blatu, dok su zimi vozila prekrivena uljepljenom prašinom, dok se na nepristupačnim i dijelovima koje ne vidimo krije prava riznica uništitelja vozila!

Najgori efekat od svih „zimskih prljavština“ ima industrijska so koja se posipa po ulicama. Ona je takvog sastava da, ukoliko se duže zadrži na karoserijskim dijelovima i na podvozju, vrlo lako može izazvati koroziju, odnosno truljenje ovih dijelova vozila - a kad nastupi korozija to može izazvati brojne druge ozbiljne probleme, ne samo estetske. Jedan od najboljih načina da sprečimo da nas rđa napadne jeste da redovno peremo podvozje vozila tokom zime i na taj način ne dozvolimo da se industrijska so duže zadržava na ovom dijelu. Idealno bi bilo prati vozilo jednom nedeljno tokom zime, ali ako vam je to preveliki izdatak, onda makar jednom u dvije nedelje odvojite vrijeme za ovaj tretman.

Treba da znate:

So se najbolje i najbrže skida toplom vodom koja će je odmah rastvoriti. Računajte da se ove nečistoće zavlače svuda, pa posebnu pažnju posvetite dijelovima oko točkova. Najbolje bi bilo da ovo pranje obavite u perionici jer se tamo najlakše može pristupiti podu vozila i obaviti njegovo detaljno pranje.

Osim industrijske soli, tokom zime po ulicama se posipa i rizla, a ti sitni kamenčići takođe ostaju zaglavljeni u dijelovima vozila. Oni mogu oštetiti boju i lak na automobilu što tokom zime samo izaziva dalje širenje i nagrizanje limarije. U ovom periodu i blato je neminovna pojava na vozilu a pogotovo oko i na točkovima. Osim što ružno izgleda utiče i na bezbijednost jer točkovi mogu proklizati poslije prolaska kroz baru i tome slično. Blato na točkovima značajno produžava i put kočenja. Zato, ne dozvolite da prljavština utiče na vaše vozne vještine, već tokom zime češće perite automobil!

Ukratko:

1 - Ulepljena prašina najbrže se skida sapunicom i vodom pod pritiskom, odnosno „puškiranjem“

2 - Redovno čistite industrijsku so koja se zavukla u podvozje inače korozija napada

3 - Dobro operite točkove, blatobrane i koševe jer tu se skuplja najviše nečistoća sa puta

4 - Gumene patosnice redovno održavajte, a ispod njih možete postaviti novine koje će upijati suvišnu vlagu tokom zime

5 - Voskiranjem se štite boja i lak od spoljnih uticaja, a i brže se odvodi voda i nečistoće sa karoserije

6 - Jedini način da vidimo sve i vozimo bezbijedno jeste da stakla odražavamo čistim. Sva stakla, a ne samo vjetrobran!

7 - Poslije pranja retrovizore dobro obrišite suvom krpom kako se kapljice vode ne bi tu osušile i ostavile traga.

8 - Ako ste na kedere nanijeli glicerin znajte da taj postupak morate da ponovite poslije pranja automobila.

(srbijadanas.com)

Ne propustite