VOLKSWAGEN SCIROCCO bio je sportskiji Golf Jedinica koju i danas pamte generacije vozača
Sa sveukupno više od milijun prodanih primjeraka Scirocco je teško nazvati neuspješnim, no unatoč svim svojim dobrim stranama nikad do kraja nije ispunio ono što se od njega očekivalo pa već drugi put odlazi u historiju. Ovaj put, čini se, zauvijek.
Mlađe generacije danas teško mogu i zamisliti, no početkom sedamdesetih godina prošlog stoljeća koncern Volkswagen bio je doslovno na rubu propasti, sa zastarjelom gamom i sve slabijom prodajom Bube i njenih derivata. Štoviše, bio je u tako lošem stanju da su mnogi smatrali čak i da neće preživjeti desetljeće. No, tad su, usred jedne od najvećih kriza u historiji svjetske autoindustrije, izazvane naftnom krizom, novi vjetar u leđa tvrtki dali modeli nazvani po vjetrovima i morskim strujama koji će iz temelja promijeniti imidž tvrtke i postaviti temelje njezine današnje tržišne dominacije. Riječ je, dakako, o neuništivim modelima Golf, Passat i Polo, ali i ovih dana već po drugi put, a sad vjerojatno i zauvijek umirovljenom Sciroccu, imenovanom po toplom mediteranskom vjetru koji se i u nas isto tako zove - široko (ili širok, šilok), premda ga zapravo puno češće zovemo jugo.