NAJJEFTINIJA PONUDA: Kinezi će graditi Pelješki most?

Region
NAJJEFTINIJA PONUDA: Kinezi će graditi Pelješki most?
.

Kineska državna korporacija China Road and Bridge Corporation (CBRC) najozbiljniji je kandidat za posao izgradnje Pelješkog mosta i sasvim je izgledno da bi u idućih desetak dana trebala biti prihvaćena najjeftinija ponuda CRBC-a vrijedna 2,08 milijardi kuna bez PDV-a.

U ovom trenutku u tijeku je završna evaluacija sve tri pristigle ponude u Hrvatskim cestama te definitivna odluka još uvijek nije donesena, ali je prema neslužbenim informacijama, kineska državna korporacija vrlo blizu odabiru, kako zbog najmanje cijene koja je gotovo 600 miliona kuna jeftinija od kunkurencije, tako i zbog bankarskih garancija te izuzetnih referenci CBRC-a, doznaje Novi list.

U kineskom su konzorciju inače i tvrtke CCCC Higway Consultants, CCCC Second Higway Engineering i CCCC Second Harbour Engineering.

Kako je od ranije poznato, tri su ponuđača predala svoje ponude u drugom krugu tendera za projekt izgradnje Pelješkog mosta i pristupnih cesta, a osim Kineza, ponude se stigle i od austrijskog Strabaga koji je ponudio cijenu od 2,622 milijardi kuna bez PDV-a te od talijansko-turske zajednice ponuditelja koju čini Astaldi s turskom tvrtkom Içtas s ponudom od 2,551 milijardi kuna bez PDV-a. Sve tri ponude bile su bitno veće od procijenjene vrijednosti radova od strane naručitelja Hrvatskih cesta, koja je iznosila 1,756 milijardi kuna bez PDV-a.

Milion radnika

Ukoliko se doista potvrdi izbor CBRC-a, bit će to prvi veći i važniji kineski projekt u Hrvatskoj, a ujedno će se dodatno osnažiti već postojeća prisutnost u regiji kineskog građevinskog diva, koji ima nevjerojatan broj zaposlenih, veći od milijun radnika diljem svijeta i ima oko 50 ogranaka i ureda u više od 50 zemalja i regija u Aziji, Africi, Europi i Južnoj Americi. 
Riječ je o tvrtki koja definitivno spada među najveće graditelje u svijetu, a poznati su možda i najviše po izgrađenim mostovima od kojih neki spadaju među najveće u svijetu, kao i po nizu projekata u izgradnji željeznica, luka, autocesta, zračnih luka, tunela i druge infrastrukture.

Podružnice u Srbiji i Crnoj Gori

Kineska korporacija već radi na velikim projektima u Crnoj Gori i Srbiji, gdje su osnovali svoje podružnice.

U Crnoj Gori je u tijeku jedan od najvećih infrastrukturnih projekata u povijesti ove zemlje, a riječ je o izgradnji autoceste koja će povezati luku Bar s mjestom Boljare u Srbiji u dužini od 169,2 kilometra. 

U Srbiji je kineska kompanija zaposlena na izgradnji mosta Zemun – Borča dugog 1,5 kilometara s pripadajući prilaznim cestama u dužini od dodatnih 20-tak kilometara, piše Novi list.

Ne propustite