Kreće prvi voz na željezničkoj pruzi Put svile

Svijet
Kreće prvi voz na željezničkoj pruzi Put svile
.

Očekuje se da će u prvoj etapi godišnje prugom biti prevezeno milion putnika i transportovano 6,5 miliona tona tereta. Kapacitet do 2034. godine bit će povećan na 3 miliona putnika i 

 Prvi voz na željezničkoj pruzi Baku-Tbilisi-Kars (BTK) nazvanim "Željeznica Put svile" krenut će u ponedjeljak, javlja Anadolija.

Ovaj projekt će omogućiti direktan put iz Kine u Evropu, a ceremoniji otvorenja prisustvovat će predsjednici Republike Turske Recep Tayyip Erdogan, Azerbejdžana Ilham Aliyev, Kazahstana Nursultan Nazarbayev i premijer Gruzije Giorgi Kvirikashvili.

Podaci Željeznica Azerbejdžana pokazuju kako je pruga duga 838 kilometara. Od toga 76 kilometara prolazi kroz Tursku, 259 kroz Gruziju, a 503 kroz Azerbejdžan. U turskom dijelu se, duž 76 kilometara pruge, nalaze četiri stanice, a i tri mosta. Prelaz granice između Turske i Gruzije odvija se kroz tunel, čijih se 2.375 metara nalazi u Turskoj, a 2.070 metara u Gruziji.

U gruzijskom dijelu izgrađeno je 105 kilometara nove pruge, dok su postojeća 154 kilometra obnovljena.

Teret iz Kine bit će preko Kazahstana i Turkmenistana dopremljen u luku Alat, u Bakuu, odakle će preko Gruzije i Turske biti dopremljen u Evropu.


Očekuje se da će u prvoj etapi godišnje prugom biti prevezeno milion putnika i transportovano 6,5 miliona tona tereta. Kapacitet do 2034. godine bit će povećan na 3 miliona putnika i 17 miliona tona tereta.

BTK će biti značajna alternativa za način transporta u regiji, a imat će i značajnu ulogu u željezničkom saobraćaju između Kine i Evrope.

pruga

Željezničke pruge iz Kine ka Evropi u potpunosti prolaze kroz Rusiju. Nakon što BTK bude stavljen u funkciju, razdaljina će biti smanjena za 7.000 kilometara. Očekuje se da će značajna količina tereta između Kine i Evrope biti izmještena iz Rusije na novu dionicu, jer će proizvodi na ovoj pruzi iz Kine u Evropu putem pruge stizati za 15 dana.

Osim toga, vjerovatno će doći i do značajnog izmještanja transporta tereta između Turske i zemalja Centralne Azije. I Azerbejdžan će moći svoje naftne i hemijske proizvode prevoziti do Turske, ali i drugih zemalja.

Nakon projekata Baku-Tbilisi-Ceyhan i Baku-Tbilisi-Erzurum u energetskom sektoru, ovo će biti treći veliki zajednički projekat Azerbejdžana, Gruzije i Turske.

 

Ne propustite