Nitko se ne želi voziti u njima, ali MUP ne odustaje od blindiranih limuzina

Region
Nitko se ne želi voziti u njima, ali MUP ne odustaje od blindiranih limuzina
.

Predsjednica Republike, predsjednik Sabora i predsjednik Vlade izjavili su da ne žele koristiti skupocjene blindirane limuzine koje namjerava kupiti Ministarstvo unutarnjih poslova.

Nakon što je objavljeno da MUP želi za 13 milijuna kuna kupiti dva blindirana automobila s izuzetno visokom zaštite Andrej Plenković, Gordan Jandroković i Kolinda Grabar Kitarović, kao najštićenije osobe u državi, izvijestili su da njima takva zaštita ne treba i da je ne namjeravaju koristiti.

Kolinda tvrdi da se najčešće vozi - kombijem

“Najčešće se vozim kombijem”, izjavila je predsjednica. 

Međutim, Ministarstvo unutarnjih poslova ne namjerava poništiti natječaj i odustati od limuzina s balističkom zaštitom, nosačima strojnica, mogućnosti da voze i s probušenim gumama...
“Ne radi se o vozilima koja se nabavljaju za dužnosnika imenom i prezimenom nego će se vozilo koristiti ako to bude zahtijevala procjena ugroženosti neke osobe, odnosno kako bi se osigurala primjerena razina zaštite štićene osobe”, odgovorili su iz MUP-a na Indexov upit. Tvrde da je riječ o kupnji koja je “koja je nužna za kvalitetno, profesionalno i učinkovito obavljanje poslova koji su u nadležnosti Uprave za posebne poslove sigurnosti”, te da “takva vozila imaju na raspolaganju sve ozbiljne službe koje se bave osiguravanjem i zaštitom i predstavljaju uobičajeni sigurnosni standard”.

No, što ako štićene osobe uporno odbijaju koristiti takve automobile?

“Na to nije moguće dati jednoznačni odgovor s obzirom na to da je vozilo s balističkom zaštitom samo tehnički element ukupnih mjera osiguranja koje se mogu primjenjivati prema štićenoj osobi u određenoj situaciji”, poručuju iz MUP-a te dodaju da se takva vozila koriste kod prijevoza stranih delegacija u posjeti RH.
Na sigurnosti ne treba štedjeti

Prometni stručnjak Željko Marušić smatra da se na takvim vozilima ne bi trebalo štedjeti jer ona sama predstavljaju uštedu resursa.

“Kad u realnom životu u takvim vozilima vozite štićene osobe najvišeg ranga, a u pitanju su i strani dužnosnici i državnici, potrebne su nevelike mjere osiguranja. A zamislite da se netko sjeti "štedjeti" na njima, pa da se strani državnici, premijer, predsjednica... trebaju, zadanom rutom, voziti u standardnom automobilu? Tada je za osiguranje i pokrivanje cijele rute potrebno angažirati pola MUP-ovih resursa i potencijala, iscrpiti ljudske potencijale, potrošiti silan novac te u to vrijeme ostaviti brojne ostale segmente društva nezaštićene, a teško postići dovoljnu razinu zaštite”, smatra Marušić te dodaje da bi puno bolje bilo uštedjeti kupujući nižu, primjereniju klasu vozila za razne lokalne moćnike.

“Pogledajte vozni park župana, gradonačelnika i načelnika, više rangiranih političara i djelatnika državnih i službi, javnih poduzeća. Oni biraju "top" verzije tih modela, s 250 i više konja, pogonom 4x4, debelim aluminijskim felgama, desecima zvučnika, višezonskim klimama, kožom i opremom u stilu "nema čega nema", cijene više od dvostruke, u usporedbi s tim osnovnim tim, već luksuznim modelima”, zaključuje Marušić.

Ne propustite