Servis koji je uzdrmao svijet: Netflix ostvaruje rekordne prihode
Američka grupa za televiziju i video na zahtjev preko weba, Netflix, registrovala je u prvom tromjesečju ove godine više pretplatnika nego što je očekivala zahvaljujući svojoj politici osvajanja novih tržišta širom svijeta.
Broj pretplatnika Netflixa u svijetu povećao se za 4,88 miliona u prva tri mjeseca 2015. godine, što je skok od 22 odsto na godišnjem nivou, i znatno više od očekivanih 4,05 miliona pretplatnika.
Netflix, koji je uzdrmao audiovizuelni svijet originalnim serijama, poput „House of Cards“, sprovodi ofanzivnu strategiju globalnog razvoja da bi kompenzovao usporavanje rasta u SAD.
Kompanija je u prvom kvartalu lansirala usluge u Australiji i na Novom Zelandu i predviđa da se tokom godine pojavi i na japanskom tržištu.
Netflix očekuje u tromjesečju koje je u toku još 600.000 pretplatnika u SAD i 2,5 miliona u svijetu.
Opredjeljenje firme je da ulaže u originalne produkcije da bi se usprotstavila konkurenciji HBO, ogranku Time Warnera, Amazona i Hulua, ali i pružaocima usluga TV koja se plaća, prenio je Reuters.
Netflix je također saopštio da će tražiti dozvolu da poveća broj svojih akcija.
U prvom tromjesečju ove godine Neflix je ostvario prihod od 1,57 milijardi dolara (1,47 milijardi eura) u odnosu na 1,27 milijardi dolara u istom periodu lani.
Troškovi širenja na međunarodnom nivou su se, međutim, smanjili za više od polovine neto profit firme, na 23,7 miliona dolara, što je 38 centi po akciji.