Možete li pretpostaviti kakav je osjećaj biti u svemiru?

Zanimljivosti
Možete li pretpostaviti kakav je osjećaj biti u svemiru?

Ruski i kanadski naučnici tvrde da let u svemir i bestežinsko stanje djeluju na ljudsko tijelo kao bolest.

Tokom naučne studije oni su zaključili da se u bestežinskim uslovima imunološki sistem ljudi ponaša kao da je riječ o bolesti, jer ljudsko tijelo ne zna šta bi trebalo učiniti, pa uključuje sve moguće sisteme zaštite. U zaključcima objavljenim u naučnom časopisu "Nature scientific reports", navodi se da se utjecaj svemirskih letova na ljudsko tijelo aktivno proučava od sredine 20. stoljeća.

Let u svemir utječe na metabolizam, termoregulaciju, srčane bioritme, rad mišića, respiratorni sistem i druge funkcije ljudskog tijela. Proteini su supstance koje igraju glavnu ulogu u procesima prilagođavanja tijela na određene uslove, pa su naučnici obratili pažnju upravo na njih. Kako bi što detaljnije ispitali efekte bestežinskog stanja na fiziologiju čovjeka, naučnici su analizirali koncentracije 125 bjelančevina u krvnoj plazmi 18 kosmonauta iz Rusije koji su se dugo vremena nalazili na Međunarodnoj svemirskoj stanici.

Kosmonauti su testirani 30 dana prije leta, te odmah nakon povratka na Zemlju i sedam dana nakon povratka. Ispitane bjelančevine su biomarkeri koji se koriste za otkrivanje neinfektivnih ljudskih bolesti. Rezultati su pokazali da se promijenila koncentracija onih bjelančevina koje učestvuju u regulaciji urođenog imuniteta, pa tijelo reaguje na svemirski let kao na bolest na molekularnom nivou.

Također, rezultati istraživanja pokazuju da tokom leta u svemir procesu prilagođavanja na nove uslove podliježu sve ključne vrste ćelija, organa i tkiva u ljudskom tijelu. .

space-png-clipart