Čuvanje ljudskih života pod svaku cijenu!
Ponuda
Povratna karta na relaciji Sarajevo - Beč sa agencijom Biss Tours!
Vrtoglavi popust! Pripremite se za ispite TOEFL, IELTS, KET, PET, FCE za samo 19 KM!
Online kurs računovodstva i knjigovodstva u organizaciji International Open Academy!
Online kurs "Psihologija uspjeha" uz NLP tehnike!
Riješite se bolova u mišićima i leđima, zaboravite na umor, glavobolje i nesanicu uz masažu!
Tko će biti kriv ako, odnosno kada, automobil kojim upravlja računalo izazove prometnu nesreću sa smrtnim posljedicama? Ovo je jedno od najčešćih pitanja koje se postavlja kada su u pitanju autonomni automobili koji će, to je gotovo sigurno, u budućnosti zagospodariti cestama diljem svijeta. Trenutno nema odgovora na to pitanje, a ne treba niti spominjati što bi se moglo dogoditi ako hakeri preuzmu kontrolu nad ovakvim vozilima i izazovu prometne nesreće.
Njemačka se već sada priprema za takvu budućnost u kojoj će softver i umjetna inteligencija upravljati vozilima te je ministarstvo prometa i digitalne infrastrukture objavilo smjernice o načinu na koji bi autonomna vozila trebala biti programirana i dizajnirana. U izradi ovih smjernica sudjelovali su brojni stručnjaci i znanstvenici koji su predložili dvadeset pravila kojih bi se proizvođači autonomnih automobila trebali pridržavati.
Najvažnije pravilo odnosi se na očuvanje ljudskih života te će sigurnost ljudi biti najvažnija osnova koje će se računala/autonomni automobili trebati pridržavati i ljudski životi bit će stavljeni ispred života životinja i imovine. To bi značilo kako će računala biti programirana da u kritičnim situacijama prvo sačuvaju ljudske živote, čak i ako bi na taj način stradale životinje ili bi došlo do uništenja imovine. Također, ova pravila odnose se i na situacije u kojima će automobili odlučivati što napraviti ako će, u slučaju da se pridržavaju zakona i pravila, odnosno ograničenja brzine, npr. udariti biciklista. Logično je kako će ljudi u takvim situacijama radije staviti nogu na gas, prekršiti ograničenje brzine i sačuvati život biciklistu, no računala (još) ne razmišljaju poput ljudi pa ih treba programirati kako bi im ljudski životi bili na prvom mjestu. Također, softver neće odlučiti o akcijama automobila na temelju godina, spola ili fizičke kondicije ljudi koji su potencijalno ugroženi u prometu.
Interakcija ljudi i strojeva postavlja nova etička pitanja u doba digitalizacije i sustava u kojima će strojevi sami učiti, rekao je za Reuters ministar prometa Alexander Dobrindt i dodao kako je etička komisija njegovog ministarstva prva na svijetu objavila smjernice vezane uz autonomnu vožnju. Prije toga, u Njemačkoj je donesen zakon koji će pridonijeti u razvoju i testiranju autonomnih vozila i prema tom zakonu u svakom autonomnom vozilu mora biti vozač spreman preuzeti volan i kontrolu nad vozilom.