TEMA DANA/Šta naši političari rade na društvenim mrežama?

Bosna i Hercegovina
TEMA DANA/Šta naši političari rade na društvenim mrežama?
Društvene mreže postale su za većinu građana u našoj zemlji nezaobilazno sredstvo komunikacije, ali i informisanja. Preko društvenih mreža saznajemo najnovije informacije, vijesti, a svakako najpopularnija društvena mreža je Facebook.

Društvene mreže postale su za većinu građana u našoj zemlji nezaobilazno sredstvo komunikacije, ali i informisanja. Preko društvenih mreža saznajemo najnovije informacije, vijesti, a svakako najpopularnija društvena mreža je Facebook.

Značaj društvenih mreža, a posebno Facebooka, u političke svrhe uvidjeli su i bh. političari. Neki u manjoj mjeri, a neki u većoj, koriste ovu društvenu mrežu za komunikaciju sa građanima, kako bi im prenijeli svoje poruke i stavove.

Jasno je kako se najviše aktiviraju u predizborno vrijeme, kada nas sa svojih profila "bombarduju" sadržajima, a sada smo istražili kako "stoje" naši političari kada nije izborna godina i kako koriste prednosti društvenih mreža, konkretno Facebooka.

 

Članovi Predsjedništva Bosne i Hercegovine: Internet, šta je to? 

 

Bošnjački član predsjedništva BiH, Bakir Izetbegović ima svoju Facebook stranicu, ali ne i zvanični Facebook profil. 

Na Facebook stranici lidera SDA, uglavnom se dijele linkovi sa zvanične internet stranice Bakira Izetbegovića o stranačkim i sastancima kao član Predsjedništva, intervjue, obraćanja i fotografije sa različitih događaja. 

Izetbegovića prati preko 28 000 korisnika, dok on prati druge dvije stranice, Snaga BiH i SDA. 

bakir

 

Ono što primjećujemo na ovoj stranici jeste da nema dvosmjerne kominacije, Izetbegović ne odgovara na komentare, a zabranjeno je i slanje poruka. 

"Ovo je zvanična FB stranica Bakira Izetbegovića. Bakir Izetbegović ne podržava nužno informacije, mišljenja, tvrdnje i savjete koje objavljuju fanovi ovog page-a, niti preuzima odgovornost za njihovu tačnost. Molimo korisnike stranice da poštuju druge članove ove društvene grupe, kulturu dijaloga, kao i upute Facebooka u vezi objavljivanja različitih sadržaja. Administrator zadržava pravo uklanjanja objavljenih sadržaja koji su uvredljivi, klevetnički ili opsceni; lažni, netačni ili zavaravajući; narušavaju nečije intelektualno vlasništvo; krše bilo koji zakon ili regulativu; na bilo koji drugi način su uvredljivi, bilo vizualno ili tekstualno ili samim tonom. Osobama koje ponovno objave materijal koji pripada jednoj od gore navedenih kategorija zabranit će se pristup ovim stranicama." - stoji u izjavi o privatnosti na ovoj stranici. 

Među članovima predsjedništva BiH, jedini lider SDA-a ima svoju oficijelnu stranicu na Facebooku, dok Dragan Čović i Mladen Ivanić nemaju profile na ovoj društvenoj mreži. 

U istu grupu spadaju i entiteski premijeri. 

Zašto ih nema? 

Ako već državni vrh ne koristi Facebook, ima li ko da koristi?

Dok je naš državni vrh "operisan" od bilo kakve komunikacije sa građanima putem društvenih mreža, postoje oni koji rado sa građanima komuniciraju, dijele informacije, pa se čak i upuštaju u verbalne ratove u komentarima.

Jedan od najaktivnijih na Facebooku je svakako premijer Kantona Sarajevo Elmedin Konaković. 

Konakovića na ovoj društvenoj mreži prati 7986 osoba, gdje on svakodnevno iskazuje stavove po različitim pitanjima, dešavanjima, ali se upušta i u diskusije sa građanima putem komentara.

jpeg102

Aktivan na Facebooku je i Damir Mašić, zastupnik u Parlamentu Federacije BiH. Mašića na Facebooku prati 2722 osobe. Osim što na svom profilu dijeli i fotografije i razne situacije iz privatnog života, Mašić svakodnevno objavljuje kratke komentare. Zadnji komentar na njegovom profilu u trenutku ove analize bio je: 

- Najviše volim navijati za naše Bosance i Hercegovce, pa makar i državu i državljanstvo promijenili. Naprijed Marine tvoji Bosanci i Hercegovci su uz tebe.

Jedan od ažurnijih na ovoj društvenoj mreži je i bivši federalni ministar kulture i sporta Salmir Kaplan. Kaplana na Facebooku prati 2479 osoba, a posljednja objava u trenutku ove analize bila je 9. jula, kada je promijenio naslovnicu i posvetio je stradalima u genocidu u Srebrenici.

Da li je uopšte potrebno spomenuti da je 2017. godina i kako se građani najviše informišu putem društvenih mreža, te je zaista poražavajuće da političari ne posvećuju  više pažnje Facebooku, kao najpopularnijoj društvenoj mreži. 

 

 

 

 

 

 

Ne propustite