OVO JE SMRT ZA VAŠ AUTOMOBIL: Svakodnevna navika vozača koja uništava MOTOR
U starijim Folksvagen motorima (1.0 i 1.4 benzinci sa četiri cilindra) uslijed konstrukcione greške kondenzacija se zamrzavala u uljnim kanalima što je dovodilo do prekida u dotoku ulja i motor je narodski rečeno “zakucavao”. Rješenje za ovaj problem je jednostavno – izbjegavajte koliko god je to moguće vožnje na kratkim distancama i skratite interval zamjene ulja.
Navika da se automobilom prelaze kratke destinacije – do trafike, pekare, prodavnice, može skupo da košta jer motoru koji tokom vožnje ne dostigne radnu temperaturu prijete ozbiljni kvarovi.
Kratka vožnja od stotinak metara ostavlja motor nezagrijanim. To za sobom vuče ozbiljne posljedice – vlaga ne stiže da ispari i miješa se sa uljem, stvaraju se naslage nečistoća na EGR ventilu i drugim dijelovima motora… Opasnosti su brojne. Poslije nekog vremena stvara se skrama na poklopcu za dolivanje ulja.
Izgleda bezazleno, ali to je već ozbiljan stadijum u kojem ulje ozbiljno počinje da gubi svoja mazivna svojstva i treba ga pod hitno zamijeniti.
Još jedna opasnost ovakve vožnje je i miješanje ulja i goriva. Nažalost, u tom slučaju ne dolazi do promjena na ulju koje se mogu vidjeti golim okom. Ipak, i tu postoji mali trik, omirišite šipku za mjerenje ili još bolje, skinite malo ulja sa nje i protrljajte prstima pa pomirišite.
Ukoliko ne osjetite miris goriva, sve je u redu.
U principu najbolje je da pratite temperaturu motora na indikatoru (ukoliko ga imate). Iz motora koji dostigne radnu temperaturu kondenzacija isparava pa je jasno da se automobilima koji se voze na kratkim relacijama to neće desiti, u njima se vremenom akumulira sve veća količina vode i goriva u karteru.
Motorno ulje ubrzano gubi svoja svojstva, nije u stanju da ispuni svoju funkciju pa na kraju i dolazi do oštećenja motora. Ovaj problem može biti još ozbiljniji.
Takođe, provjerite u zvaničnom servisu ili uputstvu: mnogi proizvođači preporučuju posebnu gradaciju, kvalitet i interval zamjene ulja za automobile koji se voze na kraćim relacijama. Naravno, ulje treba redovno kontrolisati.
Prilikom kontrole vodite računa da je nivo ulja iznad maksimuma dobar znak da u njemu dolazi do miješanja vode i goriva.