Način na koji završavate radni dan je veoma bitan

13 stvari koje uspješni ljudi rade na kraju radnog vremena

Objavljeno:05.11.2014 - 13:26
A A A Times Arial

Možda provodite zadnjih 10 minuta svog radnog vremena gledajući u sat, brojeći sekunde do vaše slobode. Ili ste udubljeni u svoj posao do posljednje minute - onda grabite svoje stvari i odlazite bez pozdrava vašim kolegama. Ako vam ijedan od ovih scenarija zvuči poznato, možda je došlo vrijeme da preispitate vašu rutinu pred kraj radnog vremena.

"Način na koji završavate vaš radni dan je veoma bitan", kaže Michael Kerr, međunarodni predavač i autor knjige "Niste valjda ozbiljni! Ubacivanje humora u posao". Posljednje minute mogu odrediti vaše raspoloženje do kraja dana, mogu uticati na vaše lične odnose, opšti nivo sreće i kvalitet sna, a to će stvoriti uslove za naredni dan."
 
Lynn Taylor, ekspert na temu radnog mjesta i autorka knjige "Kako se nositi sa djetinjastim ponašanjem vašeg šefa i napredovati u poslu" kaže da najuspješniji ljudi obično imaju rutinu pomoću koje ublažavaju zadatke koji će ih zadržavati i odvraćaju pažnju od toga da budu potpuno fokusirani na događaje narednog jutra - bili oni očekivani ili ne.

1. Ažuriraju listu stvari koje treba obaviti
Uspješni poslovni ljudi uvijek prave spisak stvari koje treba da urade, objašnjava Taylor. "Ali posljednjih 10 minuta na poslu oni koriste da provjere svoj napredak u odnosu na ciljeve." Oni revidiraju svoju konačnu listu u skladu sa tim, radije nego da užurbano napuste radno mjesto nadajući se da će se sjetiti svega ujutru.

2. Organizuju svoj sto i desktop
Treba vam više vremena da završite svoje projekte ako niste organizovani. "Imajući uredan desktop i sto, jasnije i efikasnije ćete odrediti vaše prioritete. Takođe, pomoći će vam da brzo nađete bitna dokumenta kada ih trebate", kaže Taylor.

3. Osvrnu se na postignuto
Taylor kaže da, pored toga što se fokusirate na ono što treba da se uradi, važno je da se osvrnete i na ono što ste već obavili. Kerr se slaže. "Uzimanje makar jednog minuta da pogledate šta ste postigli pružiće vam osjećaj uspjeha, a kada je dan bio naročito naporan, podsjetiće Vas da ste uradili više nego što ste mislili", kaže on. "Istraživanje o sreći nam pokazuje da je korišćenje ovako jednostavne rutine ključan način da poboljšate svoj opšti nivo sreće."

4. Odvoje trenutak da razmisle o proteklom danu
Uspješni ljudi ne razmišljaju samo o projektima kojima su se bavili taj dan, oni pokušavaju da analiziraju kada i zašto su stvari krenule dobro ili loše. "Pametni profesionalci znaju da ako ne uče, oni ne rastu", kazala je Taylor.

5. Oni prepoznaju važne razgovore
Pri kraju ste svog radnog vremena, ali komunikacija se nastavlja: nešto je hitno, nešto nije - ali je sve u zadnji minut. "Ovo je vrijeme kada su vaše vještine stavljene na probu", izjavila je Taylor. "Uspješni ljudi su u stanju da odluče šta zahtijeva odgovor, a šta ne." Htjeli biste da odložite duge razgovore koji su osjetljivi, za vrijeme kada ste Vi i Vaš kolega najproduktivniji: ujutru. "Razmislite o odgovoru koji ukazuje na to da će se diskusija održati u određeno vrijeme sutra." U suprotnom, diskusija bi mogla trajati do večernjih sati, kada je vaša energija slabija. Ovo odlaganje vam daje vremena da preko noći razmislite o vašem potezu i neposrednim reakcijama.

6. Ostaju fokusirani
"Ovo je najčešće vrijeme kada vaš um odluta." - objašnjava Taylor. "Obično niste tako usredsređeni kao na početku dana." Pokušajte ne dozvoliti sebi da vas nešto omete ili da razmišljate o aktivnostima koje nisu vezane za posao.

7. Odrede glavne ciljeve za sutra
Uspješni ljudi imaju pripremljen spisak stvari za jutro, i odmah odrede svoje glavne ciljeve za taj dan. "Možda imate dvije - tri stvari na umu, ali ih ipak zapišite. Što više stvari zapišete, to je vjerovatnije da ćete se moći fokusirati na ostatak vašeg života sa čistim umom i bićete spremni za naredni dan." - dodaje Kerr.

8. Obavijeste kolege kada će biti dostupni ujutru
Najuspješniji ljudi odvoje minut da odluče koliko mogu i trebaju biti slobodni za komunikaciju naredni dan, a onda obavijeste ljude koji to trebaju znati. Najbitnije pitanje koje morate postaviti sebi je "Koja kombinacija će mi omogućiti najveći mir tokom mojih slobodnih sati?"

9. Pregledaju svoj raspored za naredni dan
Nema goreg načina da započnete dan nego da dođete u kancelariju i saznate da imate sastanak za 5 minuta. "Uspješni ljudi znaju da pregledaju svoj raspored i planiraju naredni dan - i najvažnije, predvide kako će se taj dan odvijati." - kaže Kerr. Ovo će Vam omogućiti da se narednog dana osjećate spremnije, sa više samopouzdanja i pod manjim stresom.

10. Zahvale se nekome
Odlična radna mjesta su izrađena na temeljima zahvalnosti i priznanja. "Stvaranjem navike da pohvalite nekoga krajem radnog dana je nevjerovatno efikasan način da se poveća lični nivo sreće i da dozvolite sebi i drugima da odete sa posla srećni." - kaže Kerr.

11. Pozdrave kolege pri odlasku
Prijateljsko "Laku noć" je potcijenjeno, a zahtijeva minimalan trud. "Podsjeća vašeg šefa i kolege da ste ljudsko biće, a ne samo radni kolega." - objašnjava Taylor. Takođe nagovještava kolegama da ste gotovi za danas.

12. Ostavljaju pozitivan utisak
Prije nego što krenete, dajte sami sebi psihološki podsticaj osmijehom, predlaže Taylor. "To će Vam omogućiti da odišete pozitivnom vibracijom." Uspješne vođe ostavljaju dobar utisak na kraju radnog dana, koji se zadržava do narednog jutra.

13. Napuste radno mjesto u pravo vrijeme
Uspješni ljudi izbjegavaju iskušenje da se zadržavaju prekovremeno. Oni znaju koliko je važna ravnoteža posla i života, tako da napuštaju kancelariju u pristojno vrijeme. "Ostajanje bez dobrog razloga će ograničiti Vaš nivo energije i uspjeha, a to Vam je potrebno za sutra." - objasnila je Taylor.