Makedonija prva u regionu uvodi turistički pasoš uz Facebook profil
Direktor Agencije za promociju i podršku turizma Kristijan Džambazovski rekao je da će pasoš, koji će turisti koristiti tokom boravka u Makedoniji, biti identičan makedonskom pasošu, te da će mu korice biti urađene od hanplasta- knjigovezačkog platna sa zlatnim otiskom.
"Uz pasoš ide i sopstveni `Facebook` profil i mobilna aplikacija", rekao je Džambazovski za skopski dnevnik "Večer", dodajući da turistički pasoš, osim stranih, mogu da koriste i domaći turisti.
Džambazovski je rekao da je broj stranih turista koji su prošle godine posjetiti Makedoniju veći za 13,5 odsto u odnosu na 2012. godinu, što je dvostruko više od prosječnog rasta u svijetu koji iznosi oko pet procenata.
On navodi da trendovi u makedonskom turizmu predstavljaju veliki adut za privlačenje stranih investitora, posebno nakon odluke Vlade o formiranju turističkih razvojnih zona sa brojnim povlasticama.
Džambazovski je objasnio da će budući investitori biti oslobođeni personalnog poreza u narednih 10 godina, PDV-a za kupovinu građevinskog materijala za izgadnju zone i objekata u njoj, dobijaće državnu pomoć za svaku investiciju veću od 10 miliona evra, a prodaja zemljišta biće realizovana putem javnih tendera sa početnom cijenom od jedan evro za metar kvadratni.