Da li biste vi isto postupili? Ovaj čovjek je odbio tri milijarde dolara iz principa!

Nauka i tehnologija
Da li biste vi isto postupili? Ovaj čovjek je odbio tri milijarde dolara iz principa!
Umjesto prodaje, željeli su promijeniti hijerarhiju društvenih mreža.

Mark Zuckerberg, kreator Facebooka, najveće društvene mreže na svijetu, prije više od dvije godine je kontaktirao Evana Spiegela, izvršnog direktora Snapchata (aplikacija za razmjenu samouništivih poruka), sa pozivnicom dostavljenom na njegov privatni e-mail: „Dođi u Menlo Park, kako bi se bolje upoznali“.

Spiegel, sada 24-godišnjak i najveći tech wunderkind još od Zuckerberga, u to vrijeme je vodio pravnu bitku protiv prijatelja sa koledža, sa kojim je i osnovao kompaniju. Svom uzoru je odgovorio: „Rado ćemo se upoznati... Ako dođeš kod mene“.

I tako je Zuckerberg otputovao u Spiegelov rodni grad Los Angeles, gdje je unajmio privatni apartman kako bi održao tajni sastanak. Kada se Spiegel pojavio sa suosnivačem Bobbyjem Murphyjem, koji je glavni tehnološki direktor u ovom startupu, Zuckerberg je već imao spreman pakleni plan.

Želio je iskoristiti ideju Snapchata te je opisao Facebookov naredni projekat, Poke, kao mobilnu aplikaciju za slanje fotografija koje nestaju nakon nekoliko sekundi. Trebala je biti predstavljena u sljedećih nekoliko dana. 

Spiegel se prisjeća: „U principu je zvučalo kao 'Mi ćemo vas pregaziti'“.

Spiegel i Murphy su se momentalno vratili u svoje prostorije i naručili knjigu za svakog od šest zaposlenih: „Umijeće ratovanja“ od Sun Tzua.

Snapchat do današnjeg dana predstavlja najveću egzistencijalnu prijetnju po Facebook. 

Današnja omladina je konačno naučila lekciju koju nešto stariji nisu uspjeli shvatiti: Ono što postaviš na društvene mreže, bilo dobro, loše ili neprikladno, ostaje ondje zauvijek. I tako je krenula pomama za Snapchatom.

Procjenjuje se kako Snapchat koristi više od 100 miliona korisnika sa prosječnom dobi od 18 godina. Sa druge strane, primjetan je pad Facebooka među tinejdžerima. Prosječna dob korisnika je bliža 40.

Zuckerberg je bio vrlo dobro upoznat sa ovim, zbog čega možemo razumjeti njegov potez. Kada je Poke službeno predstavljen, 21. decembra 2012., Zuckerberg je poslao mail Spiegelu u kojem mu kaže da se nada kako je uživao u dosadašnjoj slavi. Spiegel, koji je deaktivirao svoj profil na Facebooku, panično je pozvao Murphyja za njegov osvrt. Bila je to, kako Murphy kaže, gotovo identična kopija.

Međutim, uslijedila je zaista zanimljiva kulminacija. Dan nakon lansiranja, Poke je zauzeo prvo mjesto na iPhoneovom App Storeu. No, u razmaku od tri dana, Snapchat ga je pretekao, potaknut publicitetom, dok je Poke nestao iz Top 30, a ubrzo i propao.

Spiegel je uz smiješak poručio: „Bilo je kao, 'Sretan Božić, Snapchat!'“.

Time dolazimo do događaja u jesen, kada je Zuckerberg ponovo kontaktirao Spiegela. Zucki je u osnovi bio spreman predati se... Ponuda je bila toliko velikodušna da se na papiru činila apsurdnom: Tri milijarde dolara u kešu, ako je vjerovati ljudima koji su bili upoznati sa finansijskim uvjetima, za aplikaciju staru dvije godine i bez značajnijih prihoda...

Da bude još apsurdnije, Spiegel je, naravno, odbio Markovu ponudu. Bila je to najrazmatranija poslovna odluka u 2013. Spiegel i Murphy su i dalje posjedovali oko 25% Snapchata u tom trenutku, što znači kako se svaki odrekao oko 750 miliona dolara!

Razlog takvoj odluci bio je jasan svakome ko je bio upoznat sa knjigom koju je dvojac kupio svojim uposlenicima. Poglavlje 6 jasno nalaže sljedeće: 

Stvori nepobjedivu vojsku i čekaj trenutak slabosti neprijatelja“.

Umjesto prodaje, željeli su promijeniti hijerarhiju društvenih mreža. 

Postoji vrlo malo ljudi u svijetu koji su izgradili ovakav posao. Mijenjati to za neki kratkoročni profit nije interesantno“, kazao je Spiegel.

U borbi za dugoročnim profitom, vrijeme će pokazati da li Spiegel može postati sljedeći veliki milijarder ili samo krajnja definicija mladalačke oholosti.

Ne propustite