Šokantno: Crna kutija otkriva - Pilot se posvađao sa kopilotom, ulaz blokirao sjedištem
Francuski mediji navode da je nakon preslušavanja snimke iz crne kutije istraga o padu Airbusa krenula u potpuno drugom smjeru. Naime, odbačena je teorija o mehaničkom kvaru aviona i sve snage su usmjerene prema ponašanju pilota! Najnovije vijesti govore da su se piloti uoči pada - posvađali. U jednom trenutku jedan je napustio kabinu, a drugi se zaključao u kokpitu. Snimci otkrivaju da su se vrata kabine u jednom trenutku i otvorila, ali je pilot iz kokpita ulaz blokirao sjedalicom.
U istragu su uključena i četiri stručnjaka iz Interopola koji bi trebali pomoći francuskim detektivima da odgonetnu zašto je kokpit bio zaključan. Francuzi ne odbacuju teoriju da su pad uzrokovali teoristi...
Kopilot Airbusa Germanwingsa koji se srušio u utorak u francuskim Alpama zaposlen je u septembru 2013 u toj vazduhoplovnoj kompaniji, a imao je iza sebe 630 sati leta, objavila je u četvrtak Lufthansa.
Lufthansa, vlasnica Germanwingsa, nije potvrdila informacije iz izvora bliskog istrazi po kojima je jedan od dva pilota ostao za upravljačem, dok je drugi ostao blokiran izvan pilotske kabine.
"Učinit ćemo sve da dobijemo više informacija i nećemo sudjelovati u nagađanjima. Istraga o uzrocima nesreće povjerena je kompetentnim tijelima", kazao je sa svoje strane Germanwings.
Pilot je imao više od deset godina iskustva te više od 6000 sati leta na letjelicama Airbusa, objavio je Germanwings već u utorak.
Nakon uobičajenog početka leta, jedan od dva pilota Airbusa A320, koji se srušio u utorak sa 150 osoba, napustio je pilotsku kabinu i nije se mogao vratiti tokom pada letjelice, po izvoru bliskom istrazi koji ima saznanja o snimci iz crne kutije, piše Jutarnji list.
"Na početku leta čuje se kako posada normalno govori, potom se čuje buka jednog od sjedala koji se povlači, vrata koja se otvaraju i zatvaraju, zvuk koji ukazuje na kucanje na vrata, ne čuje se više razgovor u tom trenutku sve do pada", izjavio je izvor blizak istrazi, potvrđujući informaciju New York Timesa.
Dvojica pilota razgovarala su na njemačkom. Na kraju leta, čuje se alarm koji upozorava na blizinu tla, objavio je taj isti izvor koji nije bio u stanju reći je li iz pilotske kabine izašao pilot ili kopilot.
Mjere sigurnosti u kokpitu dramatično su poboljšane unazad zadnjih 15 godina, pogotovo nakon napada na WTC u New Yorku 11. septembra 2001. godine. Tako su piloti u mogućnosti zaključati ulazak u kabinu za sve 'nepoželjne', a kako se to radi jasno je demonstrirano u videu na youtubeu koji je pripremio Airbus, a koji smo mi objavili. U njemu se objašnjavaju mehanizam koji omogućavaju pilotu ili kopilotu da blokiraju ulazak kolegama...
Australski portal news.com.au objavio je razgovor s ekspertom za zrakoplovstvo Ronom Bartschom koji je gotovo sto posto uvjeren da se zrakoplov Germanwingsa srušio zbog sabotaže pilota. Naravno, pod uvjetom da je istinita tvrdnja da je jedan pilot ostao sam zaključan u kokpitu.
- Sabotaža je jako uvjerljivo objašnjenje. Pazite, let se u samo osam minuta strmoglavio s 10.000 metara na 1.800 metara, a pilot nije odaslao poziv upomoć. Dosta nelogično, zar ne - objasnio je Bartsch koji tvrdi da nije ništa neobično da jedan pilot povremeno izađe iz kabine na WC.
A je li moguć scenario da je pilot koji je ostao u kokpitu u međuvremenu pao u nesvijest i slučajno zaključao kabinu?
- Apsolutno nemoguće! Naime, kada je pilot u nesvijesti i zaključan u kokpitu, posada može iskoristiti poseban kod za ulazak u kabinu. Međutim, ako pilot baš želi ostati zaključan, on ima kombinaciju da nadjača taj hitan kod. Ali za to mora biti potpuno pri svijesti - objasnio je Bartsch i odmah u startu srušio teoriju da je pilot pao u nesvijest.
Nažalost, dodao je, u Airbusovima ne postoji mehanizam da se pošalje 'mayday' poziv van pilotske kabine.
U četvrtak ujutro nastavljena je akcija izvlačenja tijela i potrage za drugom crnom kutijom iz zrakoplova, objavila je francuska policija. Vremenski uvjeti na mjestu nesreće povoljni su, javio je novinar AFP-a.